AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
879

MK2 eller mk3 navigator i min E39 -04

zy
15
zyklon
Bmw 325i coupe -92
Hej!
Har en fullutrustad 530IA 2004(sista modell av e39). Undrar lite vad det kan vara för en navigator i den, och hur man iså fall kan ta reda på det. Vad är skillnaden på mk2, mk3? kan man få 3d vy på någon av dem??
Sen vad det kostar att fixa digital tv i den, har en analog mottagare i nu. länk?

mvh Zyklon
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Du har en MK4 i din bil eftersom den kom fr o m modellår 2003. Trycker du på MENU-knappen och sedan väljer SET så kan du uppe till höger se både vilken navi du har samt vilken version du har på ditt operativsystem. I och med att du har MK4 så kan du få 3D-vy om du har tillräckligt ny programvara installerad. Sök på 3D eller birdview så hittar du mer info. Finns även länkar till var du hittar mer info om Navi samt hur du kan ladda ner och installera en nyare version av ditt operativsystem. Sitter inte vid min egen dator så jag har inte tillgång till länkarna.

Digital-TV kan du få på olika sätt. Ett sätt är att köpa en original hybridmottagare och ersätta din befintliga TV-mottagare med denna. Ska bara vara plug'n play. Kostar väl 10'+ på BMW men finns på tyska eBay för 6000kr (kostade det för ett halvår sedan så det kan ju ha förändrats...). Andra alternativ är väl att försöka bygga in en vanlig digitalbox som går att driva med 12V. Vet att en hel del har försökt men verkar inte vara helt problemfritt. Fördelen med den senare lösningen är ju att du kan ha ett programkort och få in fler kanaler. BMW's egen är bara för de friga kanalerna. Finns många trådar om detta också så sök på digital-TV eller digitalbox.

___
//Ulf
zy
15
zyklon
Bmw 325i coupe -92
får tacka så jätte mycket för det svaret!! =)

Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.