|
|
|
|---|---|
|
Hej! En fundering. Elkylfläkten som sitter monterad framför AC kylaren, har den fläkten enbart funktion för ACn eller ska/måste den också gå igång när motorns kylare kommer över en viss värmegrad? Mvh | |
| Vad jag kommer ihåg från min förra E34 så gick den endast när ac:n var påslagen , har du en trasig ac anläggning tror jag inte du behöver den. | |
rsarits |
Den startar även när kylvattnet blir för varmt, det sitter en tempgivare med dubbla utgångar på höger sida av kylaren som startar fläkten även om AC är avslagen. Den startar dock bara om man står still på tomgång och det är väldigt varmt ute. |
|
Stort tack för svar! Anade att det var som du Rsarits skriver. Då blir det till att fixa den fläkten innan hettan kommer till Sverige. Mvh DC10 |
|
rsarits |
Du kan provköra fläkten i både låg och hög fart genom att lossa kontakten på kylarens tempgivare och kortsluta mellan kontaktpolerna två och två, i ena fallet går fläkten fullt, i andra på lågfart. Det här är lite lättare än att riva bort fläkten för att prova. |
|
Helt rätt! Jag ska göra som du säger, plus kolla den övriga elektroniken som har att göra med fläkteriet innan jag gör storjobbet att montera ner halva framsidan på bilen. Mvh: DC10 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.