|
Sida 4 av 6
|
|
|---|---|
|
Eller så var den inte alls slö?! Ska jag vara ärlig så tror jag att den har 330hk kittet, men är ej 100 på det. Ska försöka luska ut det. Den är iaf chippad + avgas. |
|
Gemini__ |
Då får vi skylla på föraren ist. =) |
| Det låter som om han slår i varvstoppet på någon växel. Men vem gör inte det ibland? =) | |
| På 1-an gjorde han tydligen det.. | |
|
Perran_ En 330 Hkr sieera Cosworth har slutfart på 201 m 142-145 det betyder om den hade varit frisk hade du blivit rätt rökt. Mvh |
|
| Det var inge fel på Cossien för femtioelfte gången. Jag var där, var ni det? Om ni lyssnar på filmen så slår han i varvstoppet på 1-an ganska rejält. Dessutom fick jag en kanonstart och växlade nog lite snabbare. | |
Gemini__ |
Ja, då var det ju föraren =) |
|
330 kittad sierra 12,3 på 402m 191kmh i slutfart 0-100kmh 4,2sek papper finns ladd tryck på 1,9bar inte ska nån 540 eller m3 eller m5 3,8 eller m5 v8 köra de tiderna iallafall vet att en m5 v8 kör ca 13,3 på 402 om jag inte har helt fel för mig så så e de men för övrigt så e m3or väldigt trevliga att köra me när de går fort typ över 200kmh. |
|
|
Hej. Finns inte en chans i världen att en 330-kittad Cosworth grejar över 190km/h i slutfart. Jag har en bekant som byggt en Cosworthmotor och bromsat 430hk hos VM-Performance. Den Sierra Cosworthen gick mitten elvor och ca 195km/h på stippen, helt rensad på inredning. Flåklypa |
|
|
micke du såg lungt och fint på film att 540 vann.och det såg heller inte ut att den skulle närma sig heller, även om han missade första växel. |
|
|
flåklypa micke han har nog missat 100hk till. är det den där sierra som var där uppe och provade 0-200? är det den du pratar om? |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Vid 1,9bar i ladd,lär det väl ligga på mer än 330hk!!? MVH Patrik "När man står med båda fötterna på jorden,har man ofta bilen på bilverkstaden!" |
|
Gemini_: Jag vill inte påstå att föraren i Cossien är dålig. Jag slog i varvstoppet ett par gånger under den dagen men slutade 2-a sammanlagt! Som sagt skiljde det inte mycket vid målgången, 1-2 billängder. 540in är helt original, Cossien har minst chip + avgas, föraren är ej kass, jag vann, svårare än så är det inte. |
|
|
Gemini_: Jag vill inte påstå att föraren i Cossien är dålig. Jag slog i varvstoppet ett par gånger under den dagen men slutade 2-a sammanlagt! Som sagt skiljde det inte mycket vid målgången, 1-2 billängder. 540in är helt original, Cossien har minst chip + avgas, föraren är ej kass, jag vann, svårare än så är det inte. |
|
|
Monsterfemma. Ja, det är den bilen. Den äter 330-kittade Cosworthar dygnet runt. Flåklypa |
|
Gemini__ |
Nej, jag bör helt enkelt inte påstå att föraren är dålig enbart pga denna film. Dock måste jag erkänna att det var min första tanke. I vilket fall som helst var det skoj att du la upp filmen, såg ut som du fick en bra start. Bra körning från din sida helt enkelt. Mvh: Thomas |
|
Först vill jag be Flåklypa om ursäkt för att jag pajjar hans tråd :P Gemini_: Jag förstår att du uppfattade det så från början eftersom Cossien bör ju spöa 540in. Och jag tackar för komplimangen =) Jag ser nu att mitt senaste inlägg låter lite argt =/ |
|
|
Hej ! En cossie som jag mätte upp med 330 hkr kitt gjorde med G tech Pro RR 5 sec med 2 pers samt sämre start.Vilken 540 gör det ??Det finns ingen tyvär om det är inte kompressor konverterad eller nåt. Så en 330 hkr kitt Sierra frisk och med bra förrare kommer att steka en 540 . Ta inte illa upp men så är det. Vill du köra mot en friskt Sierra Cosworth 330 hkr ,det är bara att höra av dig så kan du prova ;) Mvh |
|
| Jäjä, den jag körde mot var inte original iaf ;) | |
|
men det säger sig självt att cossien lätt kör ifrån en 540i om den nu har 330hk och med en tjänstevikt på ca 1350kilo så förstår till och med den dummaste hur utgången blir om bägge kan köra bil vill säga. min hemsida Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.