AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
8.269

Film: Chippad M3 Limo 3.2 vs M3 e46

Sida 2 av 6
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Hur ofta byter du bil egentligen Flåklypa? Dyker du upp på Gelleråsen 9/6 förresten?
Lars Jakobsson
Maxad>>Klart vi ska köra :P Men har bara en månad på oss nu, sen blir det andra bullar ;)

Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
maxad

självklart är det för skojs skull har du vägarna förbi västerås kan vi testa smg vs manuell och sen så tar vi en glass efteråt heheh
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
lars stack du efter din rejs igår hem på en gång eller???
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
kanske svänger förbi på Onsdag när jag är på väg till gbg och hälsar på er.

Lars, ja det förstår jag också, skulle inte vilja köra mot dig om en måndad men däremot åka med dig =))
Niklas.
Jag byter ofta som du vet. Ett ekonomiskt självmord eftersom jag alltid byter massa delar när jag köpt ny bil för att det mekaniska ska kännas helt rätt. Minns du inte att jag suktade efter en M3 e46 på Mantorp....det kan bli en sådan härnäst?

Flåklypa
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
maxad

trevligt hör av dig när du är här om jag är på jobbet då du är här är min brorsa inte det iaf (monster femma) han kommer och möter upp dig iaf kan du testa mot han om du vill.
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Jo, jag minns att du talade om en M3 E46, Magnus. Fast en sådan verkar ju inte vara så värst mycket snabbare :-)
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
En Original E46 mot en Original E36 ska väll skilja nånstans runt 2sek 0-200 om jag inte minns fel. och visst det är inte mycket när man pratar om såna bilar lilla minsta misstaget och man har tappat försprånget och ligger bakom. Men Cado varför växla vid 7900, det är väll 8500 som är det Optimala varvtalet för växling ?
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
maxad

om du kan köra din m3a till 8500 rpm så är den chipad jag kan inte köra förbi 7900 rpm det slår i en spärr det var det som hände i filmen från hundra för att jag var så ivrig å bli av med flåklypa så den slog i spärren ;) men i filen från 70 och 50 körde jag perfekt tyckte jag iaf....som sagt jag kan inte varva mer än 7900 rpm för att bilen är helt ogrinal inte äns avgassytem är byt än iaf ;)
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
cado; o fan det visste jag inte, trodde alla varvade 8500 :). Men visserligen växlar jag också vid strax under 8000 för man tjänar ändå inget på att dra den dit. Men DriveLogicen eller växlingsindikatorn, när börjar den gå upp ? och visa läge för växling
Mo
460
Monster Femma
Ex M5 E39 Kelleners
maxad
du är välkommen på onsdag.jag kan möta upp dig när du kommer förbi så kan vi ta en sväng. växlingsindikatorn finns inte på manuell växellåda(vad jag tror iaf) och den varvar till max 7900rpm.8500 har jag aldrig hört att den ska göra iaf i orginal utföranden.din är nog chippad? det är därför du kan varva till 8500rpm.

och det är inte helt fel att varva till 8500rpm när det är ett rejs.även om du inte tjänar mer i effekt efter 7900 så landar du ändå på mera effekt när du växlar vid 8500rpm än vid 7900rpm. förstår du vad jag menar? :)
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
Yepp I see =)) . min är om mappad det vet jag ;) det kan va skönt att inte slå in i varvstoppet mitt i race så det är bra att den har 500 mer att rulla på vid nödafall :)
Mo
460
Monster Femma
Ex M5 E39 Kelleners
japp där ser man.skönt att man har lite marginal iaf.men när du har vägarna förbi västerås på onsdag så hör av dig.
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
mazda vem har om mappad bilen är det bmw om så är fallet så åker jag ditt imorgon för jag vill också varva till 8500 rpm :) då blir det andra bullar flåklypa heheh
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
maxad ska det stå och inte MAZDA heheheheh
flåklypa: hur mycket effekt är det i din bil??
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
flåklypa

vad heter hemsida till den fotografen som var där uppe och tog kort på bilar på racelogic dagen ;)
Lars Jakobsson
cado>>Mja, vi var ute och körde lite åkerkörning och så för att slippa snuten.. sen när vi kom tillbaka var det bara dom fyrhjulsdrivna kvar så då åkte vi och köpte korv :P

Hur gick det med däcket då?

Jerry: Jag har ingen aning.
Cado: Du har PM på stcs.
Lars: Jag hörde att du ska montera kompressor, fräsigt! Ska bli kul att höra hur du upplever skillnaden.

Flåklypa
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.