|
Sida 1 av 6
|
|
|---|---|
|
M3 e46: 18 tum, manuell, 2 pers. M3 Limo: 17 tum, manuell, 2 pers. 70-220: Länk 100-230: Länk Flåklypa | |
| oj oj oj vad M3 e46 snubbarna kommer bli oroliga i den här tråden.... ;) | |
|
nej faktiskt inte, det bevisar bara att Chippa en Insugs motor ger effekt =)) Flåklypa, om det va din bil så gick den grymt bra, vad sitter det för chip i den ? |
|
|
Man får mycket bil för pengarna i En M3 E36 3,2 :) Man ska sikta på att vara bra! |
|
Gemini__ |
Fasiken vad din M3:a går fint, kul att se. Mvh: Thomas |
|
Hej. Tror det är ett Köhler, jag ska dock byta ut det. Antingen till original eller ett med jämnare effektkurva. Flåklypa |
|
| FlåKlypa, varför ?? går den ryckig nu eller ?? har hört från en Vän som har detta Chip i bilen att bilen gillar när det ät Full platta, annars kan det va litte si o så, stämmer detta ?? sen får jag väll några kast på mig nu, men jag tror inte E46an kunde ratta sin bil heller, den ska jo itne bli dragen av en E36 som är endast Chippad heller :)) | |
|
Ja, den går lite ryckigt vid vanlig körning samt vid start vid ljummen utetemp. Fullt spett på höga varv fungerar bra men hur ofta ligger man där? Jag skriver med andra ord under på vad din kompis sagt. Det finns en film från 50 också där jag får ganska bra med stryk. Dock missar jag starten men det är sådant som kan hända i race. Den filmen är inte upplagd (ännu) men jag har inte filmerna och kan därmed inte lägga upp den heller. Flåklypa |
|
| flåklypa din m3a går grymt bra ingen snack, från 100 körde jag in i varvstopet med 4an där av liten ledning till dig på slutet, och igår fick jag en stor jävla skruv i bakdäcket runt kl 10 så hela kvällen var försörd pga punka :( men det fixar jag snart. | |
|
Flåklypa: Snyggt jobbat =) //Schnitzer |
|
| cado, så det va din beemer han körde mot :D, vad har du för låda i din ? | |
|
det är manuell låda i den, men flåklypas m3 går riktigt bra.och man kan inte klaga på att någon av de inte kan köra. snart kommer en film från cados m3:a ifrån 50km/h |
|
| den e36:an verkar gå riktigt bra :D | |
|
här kommer filmen från 50-160km/h ca Länk |
|
|
Flåklypa: Är mäkta imponerad av hur din bil går. Har du testat mot en original M3 3,2 (dvs utan trimchip)? //Schnitzer |
|
|
maxad det var jag med min bil, ang köprning så ser jag mig som ganska duktigt på att köra förutom att jag gjorde bort mig på filmen 100 till 230 då jag körde in i varvstopet på slutet, allt som allt så var de otroligt jämna, och flåklypa hade stor fördel då han växlade alltid efter mig, trots att vi båda varvar till ca 7900 rpm. |
|
| skulle vilja testa min mot hans bil, eller Lars M3 som finnsi närheten :) | |
|
maxad det kommer att vara riktigt tufft jag kör på 18 tum och det är en klar fördel än med 19, men din är väll också chipad eller? så där blir det chipad mot chipad ;) |
|
|
här kommer ännu en film, den här gången från stillastående.men det sket sig för e46:a när han la i tvåan eftersom han fick sladd pga regn :) Länk |
|
|
cado, Yepp jag kör på 19", vill testa förståss för skojs skull =) vore kul o se hur en Manuell står sig mot SMG i verkliga livet också :) |
|
|
Schnizer. Jag har bara fått referenser på Mantorps långa raka emot andra 3.2or och i ett fall kom det faktiskt fram en kille och undrade vad som var gjort åt min motor eftersom jag passerade honom på långa rakan. Dock spelar utgångshastigheten i kurvan innan rakan roll. I övrigt kan jag meddela att bilen gått 11.700 mil och snart kommer att vara till salu. :-) Flåklypa |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.