|
|
|
|---|---|
|
Igår plockade jag ner innerskärmen på min M3:a, skulle kolla lite hur man skulle kunna montera lite bromkylning. Har köpt ett kolfiberkit från USA, där man helt enkelt ersätter orginaltrattarna med kolfibertrattar, där en slang sedan går vidare bak till till en bomssköld som trycker in luften i skivan. Jag förmodade att jag skulle stöta på lite trubbel, då luftfilterboxen tar in luft från kanalen ( åtminstonde på årsmodellerna 93-95 ), men märkligt nog visade det sig att så inte var fallet, den delen som går ner från filterboxen ner till kanalen var liksom inte öppen alls, utan helt sluten i nederkant, men istället hittade jag ett hål lite längre fram i kanalen, där ett litet rör går upp, och sedan snirklar sig inåt motorn, men det är helt omöjligt att se var det tar vägen, kan det vara kylning till servo eller generator eller liknande !? Sugs luft bara in där med hjälp av någon lite fläkt i andra ändan eller, så man bara kan leda röret lite annorlunda ? Luften som passerar genom bromskylningskanalenkan väl knappast fara rakt upp i kanalen också, och på det sättet kyla även något annat, eller !? __ mvh ///M artin | |
|
Okej....har hittat lite ny info, det är någon form av generatorkyling ! Bifogar en länk till Realoem där ni kan se: Länk Kan någon hjälpa mig med en lösning på detta, alltså hur det fungerar idag, bildas det ett undersug, som suger bort värme från generatorn, eller blåser det upp kall luft på generatorn....!? Kan man helt enkelt skita i den kylningen helt och hållet !? __ mvh ///M artin |
|
| Luft trycks in via spojlern framtill så att den kyler generatorn. | |
|
Bistec: Har du nån bild på den monterade bromskylningen? Gissar att du köpt det hos TME? försökte precis själv få på ett `hemmabygge` inför Gälleråsen, men lyckades inte riktigt! Vore kul att se hur det vart, hur kändes det på banan sen? Jag hade själv jätteproblem med varma bromsar + annat på Gälleråsen! DanSol `Mr eMDraj` |
|
|
Jag har inte monterat det ännu, men lägger upp bilder i mitt galleri då jag monterat. Antar att du menar TMS ( Turner Motor Sport ) i USA, det är i alla fall där jag köpt det !! Mitt hemmabygga blev inte heller något vidare, måste ha ordentliga trattar i fronten, som slangen passa bra på. Lycka till ! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.