AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.082

Läcker bensin! M50-motor(325 E36)...

Sn
924
Snatto
320i Coupé -93
Om det spurtar upp bensin runt oljestickan(d.v.s. under insuget), vad är det då som gått sönder?

En slang, packning eller något annat???

Då jag skriver sprutar så menar jag det, som en j###a fontän!!!

Man vågar ju inte starta motorn nu och titta under huven och klia sig i huvudet medans man letar efter felet... suck. Ser inte bensin droppa ner någonstans nu...

Det är en M50-motor utan Vanos, gått ca. 17.500 mil.

_____Vraum!_____
Hade samma problem på min, i mitt fall var det soppafiltret som hade spruckit, så kolla det och slangarna till och från det. Själva filtret är cylindrikst och antagligen i aluminium. det sitter i en bygel ungefär där du beskrev att det luktade bensin =) Du kommer åt det lättast underifrån. Även ena slangen kommer du åt från det hållet, den andra kommer du nog åt lättast uppefrån, den som går in under insuget.

//Salis
Sn
924
Snatto
320i Coupé -93
Luktar...? Det luktade bensin överallt t.o.m. 10 meter ifrån bilen...

Underifrån? Typiskt... får demontera insuget eller hitta en grop så jag kommer in under bilen...

Ok, tackar. Ska kolla upp det.
japp kan komma åt genom att demontera insuget. Själv pallade ja upp bilen och fick all soppa över mig när ja gjorde de, inte att rekomendera =)

//Salis
Visa användare
660
Bholmberg
BMW 330i Touring -00
Min gjorde likadant efter vinterförvaringen, så fort motorn gick sprutade den rejält. Visade sig vara små små sprickor i bränsleslangen som går till soppafiltret. Går att komma åt även med insuget monterat, men trångt.

--
DTM system och rak 6a ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.