AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.346

Bilar som är lik BMW

När man jämför bilar så finns det ju en del bilar som är näst intill lika fast de inte är av samma märke. Har ni jämfört nån bil av annat märke med bmw o märkt att dom är väldigt lika?.
Utseendemässigt eller kvalitetmässigt?
3 serie och volvo s60

Projektmannen
Sn
924
Snatto
320i Coupé -93
Säg vad ni vill med Toyota Avensis är ganska lik BMW:s 5-serie E39 och 3-serie E46 iallafall bakifrån när den kom ut...

_____Vraum!_____
Snatto.. toyota har erkännt att man haft bmw som förebild när man ritat avensis, speciellt 3-serien... annrs är lexus väldigt lika.. om ni kollar på c-stolpen så har bme alltid "hofmeister-knick" och det har även lexusbilarna.. detta har varit ett av bmw:s signum länge o lexus plankar bara rakt av
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
förra generationens nissan primera och e90 är snarlika baktill, fast där är det ju isf bmw som tagit nissans design rakt av eftersom den kom tidigare :/ hyundai sonata och e92 liknar varandra bak också.
Vantage
Ägde en Mitsubishi Sigma -91:a för ett par år sedan.
Den är väldigt lik 7-serien framifrån och är nog den bil som haft den härligaste komforten och körkänsla jag någonsin ägt.
Tyvärr så började förfallet med den också påverka min plånbok och delarna var svindyra som till de flesta japps.
Men bytet från Mitsu till BMW var inte helt fel ;-)))

Vantage
Denna Länk är ganska lik en BMW, i alla fall till utseendet

---
BMW - Lite dyrare, mycket bättre
Knicken på bakrutans linje är det rätt många som har idag. Kolla på t.ex S60 eller nya Passat m.fl. Om man kan förtränga de horribla bakljusen på en S60 och studerar proilen på denna och en E39 snett bakifrån från bakdörrarna och bak så är det exakt samma mått, linjer på ruta, taklutning, bakruta, bakluckans form och avslut osv.

FP
Utseendet är ju en sak, men själv tänkte ja mest på kvalitet, körkänsla m.m.
Jag anser att en S60 är inte ens i närheten av E39 gällande design.
gr
609
groze
BMW M5 3,8 -92 Sv såld
BMW 520iT -95
Dessa bilar såg jag i kina förra sommaren. Jag såg fler kopior men hade tyvärr inte kameran framme... (Kolla bloggen 25/10 -06)

Länk

Mvh Johan

Le
1.615
Leffo
Trabant 601 -90
Pratar vi körglädje, så tycker jag Mazda Mx-5 är ganska lik BMW,
dock har jag inte provat någon manuell låda som kan mäta sig mot Mazdan när det
gäller precision och känsla i spaken – Mx-5:ans växellåda är otroligt skön.

/L
Verkar som att BMW har sin egen stil, men det är ju inget ovanligt ;).
Dom mindre Hondorna har körglädje.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.