|
|
|
|---|---|
|
Jag har en fråga till Er med koll, eller egen efarenhet. Nu till sommaren kommer en bekant från ett land utanför EU på besök till mig. Han skulle vilja låna min bil under semestern. För säkerhets skull vill jag inte låta honom göra det (P-notor, mm) och eftersom bilen kostar inte så mycket annars så kan han tänka sig att köpa den och köra med den tillbaka till hemlandet. Eftersom vistelsen uppskattas att ta ca 2 månader är jag lite tveksam på att han får lov att köra den så länge i Sverige. Här menar jag att den kommer fortfarande att bära svenska regskyltar och samtidigt blir inte trafikförsäkrad (min upphör ju samma dag då jag säljer den). Finns det någon som vill kommentera detta? | |
|
Här står det om export till annat land. Länk Hoppas du fick lite hjälp på traven. |
|
|
Här står lite till: Länk |
|
|
Tack för svaret, Menar dem med särskilda registreringsskyltar gröna skyltar? |
|
|
Sök i menyn till vänster på vv hemsida så får du nog svar på det flesta frågor som rör export.. Här står allmänt om tillfällig registering: Länk Gröna skyltar får väl bara bilhandlare använda sig av om jag har förstått det rätt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.