AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
4.099

Jahapp, ennu en E36a köpt utan diffbroms... Vad gör man nu?

Sida 2 av 2
Lånar trådenn lite, Vart kan jag få tag på en diff till min 318i e36 -93
Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
närmaste skrot, håll utkik i annonserna på sidan o blocket.

// MVH Jocke
ma
597
magican
E36 328 Coupe
Jag ligger på ca 2,300 rpm vid 90 km/h.

Men den är rapp.. tyvärr MÅSTE man f-n ha 325 insug, karaktären bilen får med 3.15 i diffen gör att den måste va starkare på högre varv.

Man får plåga ihjäl den efter 200 .. upp till 180 går väl bra, sen är det för höga varv för std insug.
Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
magican, fixat insugsbyte än? ;)
Jag monterade o körde ca ett halvår kanske 1200 mil med en 325 diffbroms på 328an ..

I 100 km/h ökade varvtalet med ca 350 varv min! JAg upplevede att framför allt 2an blev lite för kort. När man åker på tvären specielt på snö så ligger man mellan ca 40 - 80 km/h oftast.. Innan bytet så låg jag nästan alltid på 2an genom tex rondeller eller motsvarande kurvor. Efter bytet så måste man upp på trean för att inte varva ur, så man får växla lite mer.
Orken är dock inga problem!

Antispinnen funkar bra ihop med bromsen.. Båda jobbar för att hjulen skall snurra lika så det är inget problem alls! HAde det dock funnit ESP som även skall parera sladdar genom att låsa ett hjul o låta andra sidan snurra fritt så hade funkat mindre bra.. Men nu finns ju ej det på E36

Jag testade även att logga informationen från hjulsensorerna.. och kunde inte hitta ngt som störde antispinnen. Har tillgång till grejor genom jobbet för att spela in datatrafiken i bilen!

Men nu åker man ju nästan alltid med DSC off ändå :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.