|
|
|
|---|---|
|
Jag håller på att leta efter en bra M5 3,6 e34 och jag känner att prisbilden verkar vara väldit snurrig. Jag har hittils hittat bilar som är av 1990 års modell och priserna som är begärda är allt ifrån ca 40000kr till 95000 kr. Vad ska jag räkna med och hur mkt mil bör det vara inom prisklasserna? Mvh: Tobias | |
|
Vet du inget annat så kan detta vara en bra början: Länk Klicka på bilpriser! Inte kul att läsa för en säljare men troligen rätt rimliga prisnivåer! Per L |
|
|
Jag tittar själv ibland vad det finns på marknaden och vad det kostar. Problemet är att det finns nästan inga bra E34 M5 kvar. Dem under 50 tkr verkar alla vara skräp, och så finns några som ska vara bra med med utopiska priser upp till 140 tkr. Behrendt Automobile i München som säljer bara bra bilar hade ingen E34 M5 att säljer i sista året tror jag. Dem som har en bra E34 M5 verkar behålla dem. Torsten |
|
| Man får vad man betalar för när det gäller dessa bilar med undantag för folk som säljer för att de behöver pengar snabbt. | |
| Men jag har en känsla av att dom bilar som ligger kring 50´ är lite sådär. Men säg 70´ borde man väl kunna få en vettig bil, eller? | |
Gemini__ |
Ja, för 70tkr kan du hitta en vettig vagn. Gäller bara att hålla ögonen öppna och invänta pärlan, som sagt det finns inte många kvar i bra skick. Hittar du ett intressant objekt hör med oss här på forumet innan du slår till. Kan dyka upp intressant info om div. objekt nämligen. Lycka till jakten på en M5:a. Mvh: Thomas |
|
Doktor-T: Vänta och hör med oss på forumet eller på M5-sidan (www.e34m5.se). Vi kan veta något om vissa exemplar som du gärna vill veta innan köp. Ja, för 70K ska du kunna hitta en bra bil. Speciellt idag när de är så svårsålda. De värsta är att det inte finns så många fina bilar kvar och de som har ett bra exemplar säljer inte. Sök dig till Tyskland, mest sopor i Sverige tyvärr, men har man tur så kan man hitta en fin bil här också. Dock rekommenderar jag Tyskland! //Schnitzer |
|
|
Jag har haft lite mailkontakt med killen som äger denna M5:a. Länk Synd att det är spoilers och sånt men han har originalprylarna kvar. Det var visst lite smårost på den men (antagligen) inget värre. AC´n funkade tydligen och det var svart skinn i den. Vet dock inte hur det är med nivåregleringen. Jag är nog intresserad av bilen men utan spoilerpaketet och bjöd honom ca 45-50000kr. Han har gått ner till 60´med spoilerkittet. Det finns inte heller någon servicebok. Vad tycker ni? Känner nån till den? Vad tycker ni om pengarna jag bjudit honom? Mvh: Tobias |
|
Gemini__ |
Den där skulle jag av erfarenhet undvika, ingen seriös framtoning öht. Näe, första steget är att sikta in dig på en originalare. Då har man iaf gjort en första "grovgallring". Mvh: Thomas |
|
Om jag vore dig skulle jag glömma den direkt. Köper inte ett spoilermonster för 70K. Möjligtvis för 20K! Rost på en -89 för 70K med 20-25.000 mil på nacken utan servicebok?? Nej! Min kompis hade en av Sveriges finaste M5 3,6 och den gick iväg för 105.000 kr. 70K är på tok för mycket för den i annonsen. //Schnitzer |
|
|
Hur kan man basera bilens skick på det begärda priset? Om en bil är dålig är den då per automatik billig, och om bilen är dyr, är den då per automatik bra? Isf har jag världens bästa affärsidé; köper billiga bilar som är dåliga, sen annonserar dem dyrt och då blir de automatiskt bra:) M5orna är bra kalla, det är faktiskt köparens marknad, även om den inte är vidare stor. Sen att vänta sig ett exemplariskt skick av en bil som är 18 år gammal och rullat 20000mil är lite galet, även om man kan hitta fina bilar emellanåt. |
|
|
sallepwr: "Sen att vänta sig ett exemplariskt skick av en bil som är 18 år gammal och rullat 20000mil är lite galet, även om man kan hitta fina bilar emellanåt." E34 M5 som är bra skötta (som de flesta INTE är) och servade på rätt sätt (som de flesta INTE heller är) är i bra skick (MYCKET bättre än genomsnittet). Inget snack om den saken, men har den använts varenda dag, speciellt på vintern i saltslasket osv. så kan man inte förvänta sig så mycket. Detta är heller inget man betalar fantasisummor för. Då har man enligt mig gjort en dålig affär. Inte konstigt att såna här exemplar ligger till salu i mer än 1 år ibland. //Schnitzer |
|
|
Ska man betala 70K för en M5 -89 får det faktiskt vara bra grejer och inget bruksåk med rost. //Schnitzer |
|
|
Köpte min M5 -91 För knappt två år sen.. Betalade strax under 70 för den... Det fanns ju billigare bilar ute men jag hadde också dom tankegångarna att ju dyrare den är ju bättre är den.. Tyvärr så va den ju inte i de skick som den såg ut att vara visade det sej efter ett tag=/ Inga större fel men nog för att känna att man kanske gav lite förmycket för den. Men den går som en klocka, å litte skönhets fel e ju inga problem för den hendige=) //Mackan |
|
|
Tjena Nu är man nyss hemkommen från en provkörning av en 3,6:a -90 års modell och får väl säga att jag är rätt besviken faktiskt. Effekten var inte alls vad jag väntat mig och det var t o m så att min farsa (60 bast) tyckte bilen kändes slö!? Nu utgår vi från andra bilar vi haft tidigare, visserligen vässade men ändå. Faktum är att det inte känndes så stor skillnad mellan M5:an och min 525 -93 som visserligen går bra (otrimmad vad jag vet) men är inte snabb om man säger så. Skicket lämnade också en hel del ytterligare att önska. Denna bilen var det: Länk Jag tror nog det vore dags att leta upp något turbovässat istället, kanske M5 med turbo? :-) Mvh: Tobias |
|
Gemini__ |
Om det inte var någon större skillnad mellan din 525:a och M5:an säger det nog en hel del om skicket på detta objekt. Eller så använde ni inte hela motorns register ordentligt, dessa motorer måste som bekant varvas för att det ska hända grejer. Mvh: Thomas |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.