AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.185

Skruvar Linus bil

Linus Bil har en 530-01 som jag blev intresserad av. I annonsen står det att bilen gått 19000 mil. När jag kollade med vv stod mätaren på 21032 mil den 12/4-07 vid senaste besiktning.

Undrar om det är felskrivit annonsen eller om de skruvar?

Projektmannen
ps
377
psike
M240i xDrive -19
Verkar ju pinsamt klantigt om dom har skruvat ner 2000 mil, förbi senaste besiktade mätarställningen.

Min gissning är "felskrivet" i annonsen, då många säkert söker en bil i stil med "BMW 5-serie, nyare än -00, mindre än 20k mil".
16.551
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
De har sålt skruvade bilar förut så det skulle inte förvåna mig. Varför skulle man "råka" skriva fel mätarställning? Det är ju inte direkt jättekomplicerat att innan man skriver en annons gå ut till bilen och kolla vad det faktiskt står på mätaren.

//Lövet

Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es?
Har mailat blocket och de ska fixa till det. De kunde inte göra något åt det p.g.a. byt bil råder över annonsen.

Projektmannen som ska ta en tur efter en kurvig väg.
Jag kan bara varna för denna handlare, har köpt en bil från honom och även om bilen inte var någon katastrof på något sätt så var han den mest oseriösa säljaren man kan tänka sig...
nä gör dig själv en tjänst och gå därifrån.
Av mina erfarenheter av honom så skulle jag säga att han med flit har skrivit 19 000 mil för att alla som söker på under 20 000 skall få en träff och komma och titta på den sen när de ser att den gått 22 så säger han väll bara aha, trodde de va 19, men det är ju ingen skillnad...
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Finns fler än ett exempel på att denna handlare sålt skruvade bilar men vad som gäller denna 530 låter jag vara osagt. Den felaktiga mätarställningen i annonsen är säkert en medveten eller omedveten felskrivning.

Även om bilen i fråga är ärlig så skulle jag aldrig köpa en bil av denne handlare. 530 är ingen ovanlig bil och det finns massvis av begagnat till salu så varför ska man då gynna en handlare som denna?

___
//Ulf
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Har dom sålt nått som inte varit skruvat ?? :) det är väl frågan.:DD

///MVH Hasso
Länk
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
En skruvsamlare. Ur tiden eller bara ett tecken på samtidens värdegrund= Yta före kunskap, Pengar före visdom.
Mvh
Asken

A true man listen twice as much as he speaks.
Jag har tyvärr själv gjort affärer med Linus Bil tidigare och jag avråder alla från att ens kontakta det "gänget".

Han, inga namn, lovade exempelvis att fixa en detalj på min bil innan försäljning vilket faktiskt gjordes, men efter ett par dagar när jag hade bilen hemma så var felet tillbaka igen. När jag då pratade med honom så sa han att en detalj hade gått sönder på min inbytesbil, så då tyckte han att vi kunde kvitta den kostnaden eftersom de ändå hade fått reparera min gamla bil...
Jag gick inte med på det och efter flertalet påringningar från min sida och ännu fler bortförklaringar som svar från Linus Bil så började han att slänga på luren istället för att diskutera med mig. De svarade på mail, men när jag i mailet skrev vilken bil det gällde så fick jag inga fler svar. Seriöst? Nope.

Nu bor jag en bit ifrån så det var knappast lönt att bara åka dit ta honom i örat, annars hade jag gjort det. Enda alternativet då var advokat, men då var det inte mycket billigare än att reparera det själv. Även om jag nu ångrar mig i efterhand då jag har upptäckt att även min bil är skruvad och dessutom såld enligt felaktiga annonsuppgifter. Den utrustning som exempelvis bilen påstods vara utrustad med lyser med sin frånvaro.
Nu har det dock gått alltför lång tid, nästan ett halvår, för att kunna få någon rättslig uppgörelse... Suck.

Varför inte en egen "svarta lista" här på AutoPower? Linus Bil borde toppa den...
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Magnum_st.: Du är inte ensam i gnällbältet som blivit lurad av Linus bil.
Länk
Ingen tröst men det är märkvärdigt att bilköpare inte kan begripa att det inte finns billigare importerade bilare i sverige än i utllandet utan att det är nått fuffens med dom.

///MVH Hasso
Länk
Det var en hel del att reparera, förutom den detalj jag nämnde, därav det låga priset, trodde jag, men tyvärr så visade det sig vara så mycket mer.

De säljer visserligen skadade bilar som de "fixar" på billigast möjliga sätt med spackel och lack, men att de sedan inte ens står för sina löften och beter sig som femåringar och vägrar prata med en visar verkligen vad Linus Bil står för.

Man kan ju alltid hoppas på en framtida konkurs. ;)
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
att det har gått ett halvår spelar ingen större roll, det går bra att kontakta allmänna reklamationsnämnden ändå. Men har du betalt så lite för bilen att du kunde misstänka att den inte var korrekt (vilket du faktiskt skriver) så kan du inte kräva att de ska åtgärda ev. fel. Likaså har du som köpare undersökningsplikt, dvs kollar du inte igenom bilen noggrannt så kan du inte heller kräva att de ska åtgärda ev. fel. Så tyvärr har du väldigt små möjligheter att få tillbaks några pengar, men det kan vara värt att prova. Förhoppningsvis har du lärt dig en läxa som kommer att spara pengar och tid för dig nästa gång du letar bil....

Mvh Johan
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Eller varför inte en Vit lista, man lyfter de handlare som man vet aldrig pysslat med mätarjustering och vill någon ta bort en handlare från listan skall det till dokumentation, registreringsnummer och 3 års historik mailas in.

Mvh
Asken

A true man tries to listen twice as much as he speaks.
Sa
440
Saij
X3 -12
>Asken

Huvudet på spiken!!

De' vore nå't med en vit lista!!

De som fanns på en sån lista skulle förmodligen (förhoppningsvis)vara "måna om" sin plats på listan - till skillnad mot de "rötägg" vi pratar om att svartlista (de sk**er ändå fullkomligt i hur mycket vi än svartlistar dem).

En "vit lista" skulle ju ha ett "marknadsvärde" för handlarna och ett värde för kunderna - en "svart lista" har ju bara ett värde för de kunder som "orkar informera" sig.

Mvh/Saij
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
En av huvudmännen på Linus bil är nu satt i personlig konkurs.

///MVH Hasso
Länk
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Vad bra att rättvisan segrar ibland :)

Tre likvärdiga frågor:

*Skruvar Linus bil?
*Pinkar trähästen?
*Hostar hackspetten?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.