AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
7.548

M3:a på hörby cars?

Sida 1 av 3
Hej!

Någon som känner till den svarta M3:a 02 på hörby cars med reg nr XLN 932?
Erfarenhet av handlaren?
co
1.144
coldhex
BMW M135i
varför har den krom-lister, ska en M3 ha det?
Hej igen! tog en tur dit själv och tittade på den. Inte en glad upplevelse. Den var inte i alls bra skick hela bilen var rejält repig och inredningan skavd och repig på ganska många ställen samt ett fult jäkla sportsystem på bilen. Fanns inte en service stämpel på bilen de senaste 2 åren heller. Helhetsintrycket var inte alls bra och det kändes som bilen har gått 20.000 mil snarare än 10.000 mil. Mao åk inte en omväg för att titta på denna bil.
co
1.144
coldhex
BMW M135i
fy f-n undrar hur dom går till väga för att sälja en sån bil. Jag trodde alla bilar hade stämplar, förfalskade eller inte...
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
att den har full sport system syns jo redan på bilderna, den sticker jo ut något extremt, även att den skulle va sliten, jag tycker att ratten ser väldigt sliten ut på bild, samt att stolarna är slitna men o andra sidan så är den billigt prissatt som brukar hänga ihop med skicket.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Visserligen bedömningar av bilar subjektivt men när en handlare skriver: "BILEN ÄR I TOPP SKICK...." med stora bokstäver så förväntar man sig inte riktigt det som rasten skriver.

___
//Ulf
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
Programmer, visserligen har du rätt, men det är inte ofta bilhandlare skriver rätt i sina annonser, på 90% av annonserna så står det FULLUTR men är långt ifrån all utr. Men angående Skicket så kan man faktiskt fråga sig vad anser man som TOP SKICK, alla har nog olika syn och åsikter angående Skick på bilar. Men angående Service stämpel, efter att man har gjort INSP II när kommer servicen efter detta då ?? det kanske ska va så att den inte har vart inne på service, INSP II kommer väll runt 8000 misstänker jag och sedan ska man väll gå in på INSP I igen, men när kommer den ??

Rasten, jag kan tipsa dig om att inte ens Titta på bilar som har Halvskinn.
Som sagt det var en besvikelse! Tycker dock inte den var så fantastiskt billig så att det skulle motivera skicket. Det är ingen som känner igen bilen sen tidigare? Hade enligt säljaren (om man kan lita på det) rullat i Malmö.
M3
50
M3_E46_Power
M2 -17
M135i xDrive LCI -16
X3 20d -12
Lite OT, men vad menar du Maxad? Eftersom jag har halvskinn blir jag nyfiken på vad som ligger bakom din kommentar. Du sitter ju fast bättre när det svänger...

Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
M3_E46_Power; lika fast som du sitter i bilen lika fast blir man när man ska sälja vilen :), nej men skämt o sido så tror jag endast att dessa bilar äe betydligt svårare att sälja i längden. Men som man brukar säga det finns köpare till allt så du behöver nog inte bli orolig ;).
kan inte va rätt reg nummer. du anger

angående regnr gick jag på det som var angivet i annonsen på blocket men det kanske är skumt även det!
Visa användare
1.236
Jemej
645 cab 12V
Hej,

Det ska vara XNL 932..

Regnr: XNL932 Färg: SVART
Fabrikat: BMW M3
Årsmodell: Fordonsslag: PB
Fordonsår: 2002
Chassinummer:
Senaste EU-regbevis del 2: 2007-05-18
Upplysningar:

Fordonsdata
Fordonsstatus: Avställd (2007-05-22) Tillfällig registrering: Nej
Antal ägare: 6 Yrkesmässig trafik: Nej
Fordonet tillverkat: Producentansvarig:
I trafik första gången i Sverige: 2006-03-17 Import: Ja
I trafik första gången i utlandet: 2002-09-30 Utredning: Nej

co
1.144
coldhex
BMW M135i
6 ägare i sverige sen i mars förra året? Måste vara nått som är väldigt illa med den bilen.
så många ägare..... haha hur kan det gå till?
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Bilen är inte reggad på Hörby bil utan på en i ägarfamiljen Jashari men avställt, sista bes i klippan 2005-12-28 9451 mil.
tidigare ägare,
orupsbacken bil Höör 070410-0517
Per Martinsson bil Hörby 2 070216-070410
den har väl snurrat runt bland bilfirmorna i trakten kanske ??

///MVH Hasso
Länk
Ja jag hoppas det är bilfirmor bara och inte nåt fel på bilen på grund av 6 ägare i sverige är litte för mycket under så kort tid.De e synd för en sån bil.
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
det kan va en varnings lampa men behöver inte vara det, jag byter mina bilar efter 1år i snitt, men det finns jo även folk som köper och byter var femte månad, titta bara på nya bilar, det finns alltid så gott som nya bilar till salu när en ny modell kommer ut, med en mätar ställning på ca 500mil.
Jag byter oxå bil efter en sommar/ett år, och man är ju alltid misstänksam på bilar som bytt ägare många gånger på kort tid, min bil som jag nu ska sälja har många ägare men är nog en av de finaste M3 E46 under 300kkr, kanske att det avskräcker med många ägare, har haft min ute på blocket ett bra tag nu men bara oseriösa bilförmedlare och hemska inbyten som hör av sig, och så "mailkompisar" förstås.

Tycker man ska vara försiktig med bilen i det här fallet men inte döma ut bilen totalt utan kolla den om den verkar intressant och kolla noga.

/Micke

BmwCS nr05419
Länk
Vetoni, vad grundar du det på på en sån typ av bil som många bara kör på sommaren?

6st ägare behöver inte vara ngt problem enligt mig.

Min bil var en -02a som nu gått 4500mil och 8st ägare. Mer pedantskött M3a får man leta efter.

1a ägaren köpte bilen på sin firma = 1ägare
1a ägaren sålde den till sig själv privat och hade den ett år = 2ägare
1a ägaren sålde den till en firma = 3ägare (800mil)
2a ägaren köpte bilen och hade den ett år = 4a ägare
2a ägaren sålde tillbaks bilen till firman = 5ägare (1200 mil)
3e ägaren köpte bilen = 6ägare
4e ägaren (jag) köpte bilen = 7ägare (1900mil)
5e ägaren köpte bilen av mig = 8ägare (4300 mil)

M.v.h / E
Att man bytar fram o tillbacka inom familjen är lugnt och att man bytar vart 5 månad eller varje år. Men att det är 6 ägare på 1 år det låter för mycket men de e bara min åsikt. Det behöver inte betyda nåt jag har inte sett bilen i verkligheten så jag kan inte säga mer om den. ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.