AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.534

M track mode i DSC programmet

Jo
32
JohanCSi
MB C320CDiT -05

Ar det nan som vet forresten om man kan uppgradera en gammal M3 -02 med DSC`n med M track mode.. (som slapper lite mer pa granserna for sladd)

(Har inte direkt bra mojlighet att fa tag i BMW sjalva just nu)

CSi
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
En gammal M3a ? när skulle de ha släppt den program varan ? du har jo senaste M3an èller har det hänt nåt mer på facelyften som jag inte vet isåfall ?
Jo
32
JohanCSi
MB C320CDiT -05

Laste det i en tidning att det nya competion-paketet skulle ha en uppgradering av bla. M-track mode i DSC funktionen ..en antisladd for bankorning helt enkelt (tidningar kan ju ha fel)
Ja
122
Jante82
1M Coupé -11
Kolla denna tråd, väldigt lång, där man plockar en hel drivlina från en E46 M3 SMG II inkl styrboxar till en E30 visserligen, men jag har för mig att de byter DSC-boxen till en från en bil med Competition Package, och får M-track Mode på köpet.
Länk

MVH Johan
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
Competition-paket är ingen nyare Bmw, det är väll en extra utr som kom som tillvall 2005 eller 2004 är inte säker
Ja
122
Jante82
1M Coupé -11
Det (Comp-pack) kom som tillval from årsmodell 2005.

MVH Johan
oF
325
oFFkeFF
M3 SMGII E46 -03
Fortfarande ingen som har koll om det enkelt går att uppgradera till denna box?
På bana ska ändå dsc vara urkopplat så jag har svårt att se vitsen med uppdateringen. Och till vardags funkar den väl som den är och tycker man att den är i vägen så kopplar man väl ur den helt än till något halvläge?? Eller r det bara jag som resonerar så
ro
389
robban bagio
1m coupe -12
x3 -08
DSC ska vara av om d ska vara roligt
:)
oF
325
oFFkeFF
M3 SMGII E46 -03
Det jag tyckte var riktigt ball med e92 och m-track mode var hur hårt man kunde köra bilen utan att den grep in, ändå var den med i bakgrunden om man skulle göra bort sig totalt. Gav perfekt acc ut ur böjen etc. Visst, jag vill sakteliga få den perfekta gaskontrollen också, men gillade säkerheten med m-track mode men ändå att man verkligen kunde åka så hårt utan att den grep in, kännbart.
Ska jag vara helt ärlig tror jag få skulle kunna köra en e92 fortare utan m-track än med..
Men, ja, det är kul att åka brett också ;)
oFFkeFF
Det absolut farligaste med att använda dsc på bana är att den hela tiden går in och hjälper till med bromsarna, vilket leder till att bromsarna ligger mot nästan hela varv och brinner i princip upp. Har sett fler framförallt m3 som kört med dsc och sedan fått härdsmälta på beläggen. Dom blir plåtrena vid en kraftig inbromsning.
oF
325
oFFkeFF
M3 SMGII E46 -03
Men det borde ju bara hända om man kör långt över gränsen hela tiden?
Pratar nu inte om att låta dsc'n ta över körningen helt, eller antispinnen.
Man märkte knappt antispinnen ut ur böjarna, och det gick att kasa bilen med fyrhjulssläpp utan att dsc'n bröt in.
I e46'an känner du ju direkt strypningen när antispinnen går in och dsc'n tar över vid väldigt små släpp.
Sen kan det ju vara trevligt att kunna slå av det ena eller andra, åka med dsc, men utan asc eller tvärtom som det går i nya m3'an.

Den stora skillnaden ligger ju hur mycket systemet tillåter en att göra innan det griper in, i e92'an tycker jag den tillät väldigt mycket och blev väldigt imponerad av elektroniken.

Men, jag kommer inte köra med e46'ans nuvarande dsc på bana iaf..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.