AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
2.124

Felreggad bil ? automat istället för manuell ?

Vid en regerstrerings besiktning till min väns nya bil så blev det helt jävla galet.

Bilen är manuell men på reg beviset så står det automat ?

Min vän fick med ett eg intyg där det står att det är Manuell låda i den.

Hur går man till väga för att rätta till detta på bästa sätt ?

Tacksam för hjälp.

BMW FOR LIFE
Gemini__
Tråkigt men sant, din kompis blir helt enkelt tvungen att byta låda i sin vagn.

Mvh:
Thomas
Gemini__
Näe, men skämt åsido hör med "Jesperado" här på forumet...
Allså han som besiktade den kanske skrev fel. Varför ska det strula på så sätt ? Man missar inte att bilen är manuell då man kört samt vägt mm ?

Nån som vet ? Jesperado Är välkommen att skriva en litet inlägg ?

BMW FOR LIFE
Står det automat i orginal regbeviset och bilen ÄR byggd med det från början kan det ju hända att förra ägaren bytt låda och då skall du nog passa dig för att klaga hos bilprovningen/vägverket för då måste du ev byta till automatlåda för att kunna besiktiga bilen i fortsättningen !

"Being nice is overrated" - Garfield
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Men så var väl inte fallet här? Både bil och papper säger manuell medan VV säger automat. Då vägverket sparar bilen originaluppgifter så bör dom ju kunna lösa detta själva om man påpekar att dom gjort ett misstag.

___
//Ulf
Allså i berifet så står det inte om bilen är utr med manuell eller automat låda. Utan med bilen fick jag ett EG-intyg där det står massa tekniska spec och där finns det listat manuell låda. Ska ringa mån morgon och klaga, hoppas det löser sig.

Att det ska strula !!! Återkommer så fort jag pratat me de.

BMW FOR LIFE
Fick ordning på det hela till slut. Var bara att ringa ner till stationen där man reg-besiktigade bilen från början :)

BMW FOR LIFE
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.