|
|
|
|---|---|
|
Turbon på min 745a ylar en hel del jag upplever det som om den ylar mycket mer sen jag bytte olja och oljefilter... kan det vara så att oljan inte smörjer turbon som den ska oljan är castrol helsyntet 10,40 visserligen igentligen till för disellastbilar men det borde juh vara sak samma Hur mycket ska igentligen turbon låta | |
|
Ylar turbon kan det vara ett tecken på att den blivit sliten. På den gamla saab turbon jag hade innan jag blev vuxen tjöt det bra om turbon men då fanns det ett kännbart radiellt spel på turbons axel. När jag bytte till en fräsch turbo försvann det. Vet inte om det kan vara oljan, helt otroligt kanske det inte är, kan dra en grov paralell till modellflygets underbara värld. Där använder man sig av små 2 och 4-taktare på kanske 1-15 cc slagvolym och varvtal på upp till en 16000 rpm. Har själv upplevt att om man börjar att köra en ny motor på en lite tjockare olja iblandat i bränslet och sedan byter så kan motorn gå sämre, detta ska vara pga att oljefilmen mellan cylinderloppet och kolven blir tunnare, och då kan det bli så att kompressionen avtar en aning. Detta gäller mest om man har en motor man kört länge på en viss olja och sedan byter. Om man byter från ricinolja till syntetisk olja kan detta fenomen uppstå. Dessa 4 taktare har oljeinblandning i bränslet, det ni!! Ber om ursäkt ifall detta verkar lite ostrukturerat, det är lite för tidigt än så länge.... LTK, kung i Alingsås |
|
|
skulle det vara så att turbon inte får smörjning så har den gjort sitt direkt!! den ska ju varva ca 100000 rpm kolla upp så att det inte är nåt skummt med rören till/från turbon minsta lilla läck efter turbon visslar ju rejält axeln i turbon ska glappa ganska mycke, fast inte axiellt gör den det så är den slut! H/Pasi Länk Turbo är diesel förunnat!!!!!! |
|
| Har du kjøpt et bilig(bilthema) oljefilter kan det være tettere en orginalt, Hvis oljepumpen begyner og bli slit vises feilen før. Prøv uten oljefilteret (turbon er som regel defekt når den begyner og lage lyd) Husk og ta en tryktest på oljetryket før montering av ny turbo. Sorry kan ikke skrive på svensk. | |
|
Ok tack för svaren Turbon laddar dock som den ska trots oljudet så jag ska kolla oljefiltret... är det inte det så kör jag nog tills turbon rasar Vilka turbo passar på bmw 745? KKK aggregaten kostar juh massa pengar medans man kan köpa ett garret aggregat för små pengar på turboperformanceclub sidan... frågan är då passar dessa aggregat? |
|
|
Turbon ÄR numer totalrasad varvar upp trögt låter rent fördjävligt och rasslar som fan när den varvar ner Men nu är som sagt frågan vilka turbo passar o vem kan montera lämplig billig turbo utan att det kostar skjortan o halva slipsen |
|
| sorry | |
|
sorry!! men du ta de lungt me kärran så du inte får in skrot från turbon in i motorn!!! de kan ställa till en massa elände!! H/Pasi Länk Turbo är diesel förunnat!!!!!! |
|
|
Turbon som sitter i är tydligen en KKK k27 samma aggregat som sitter i 911 turbo så det borde juh iof duga hehe jag trodde d va ett litet aggregat men icke nån som vet nån som renoverar billigt SL turbo är billigast av dom jag kollat dom tar 4000:- för en renovering Nån som vet ifall det är krångligt att montera/demontera turbo på bmw 745ia |
|
|
PANIK Ser VÄLDIGT trångt ut Vad jag kan se så måste man lyfta motorn för att kunna byta turbon Lyfta motorn är inget jag kan göra själv... och på firma hammnar man säkert på 20000:- i enbart arbetskostnader =/ Har BMW varit så korkade att dom inte sätt till att man kan byta turbon utan att lyfta motorn ??? nån som vet? |
|
|
var bor du??? jag kanske kan hjälpa dig med bytet du kan ju mail mig H/Pasi Länk Turbo är diesel förunnat!!!!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.