|
|
|
|---|---|
|
var på besiktningen i dag med min 318 -92 fick anmärkning på länkarmen hur bytar man den enklast själv eller räcker det att man byter någon bussning eller nått.... fick även anmärkning på för hög co halt vad gör man snälla hjälp mig | |
|
byt hela länkarmen klart lättare än att pressa ut bussningar osv. vad gäller co halten prova tanka etanol ca 30-50% blanding med bensin ska funka varmkör ordentligt osv. |
|
|
ÄR DET ENKELT ATT BYTA SJÄLV |
|
| jo har jag för mig att det var det. Har gjort det både på en e 30 och en e36 var inga bekymmer förutom att pressa ut bussningarna så byt hela skiten blir enklast. | |
| vart kan man köpa en billig länkarm | |
| kolla motornord eller liknande | |
| pratar du om farm länkarmen elr back? | |
|
bak det står i mitt besiktningsprotokoll länkarmslagring bak vänster längsgående främre glapp |
|
| Best om river när den, och sedan lemnar till verksta bara så att de trycker ut den gamla och trycker in den nya, för att lämnar du bilen så blir det över 2000:-, lämnar bara den där bärarmen kommer du att betala runt 300-500:- beroende på verksta. | |
| Best om river när den, och sedan lemnar till verksta bara så att de trycker ut den gamla och trycker in den nya, för att lämnar du bilen så blir det över 2000:-, lämnar bara den där bärarmen kommer du att betala runt 300-500:- beroende på verksta. | |
|
tackar så mycket ska försöka mig på det om jag lyckas får vi se vad tror ni om co halten vad kan det vara för fel jag fick 2 på följande om co halten 1. co-halt förhöjd tomgång , för hög 2. lambda-värdet förhöjd tomgång felaktig 3. co-halt tomgång, för hög 4. hc-halt tomgång ,för hög kan inte mycket om co halten vad tror ni det kan vara??? |
|
| Du bör byta lambda elr vad den heter( siter på avgasröret mellan grenrör och katalisator iaf) | |
|
jag ser att dom har lambdasonder på biltema men inte till en bmw om jag har 3 sladdar på min kan jag då ta vilken lambdasond som helst bara den har 3 sladdar eller måste jag köpa en dyr en till bmw |
|
|
jag ser att dom har lambdasonder på biltema men inte till en bmw om jag har 3 sladdar på min kan jag då ta vilken lambdasond som helst bara den har 3 sladdar eller måste jag köpa en dyr en till bmw |
|
|
någon som vet hur det funkar med lambdasonden kan man ha vilken som hels bara den har lika många sladdar???? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.