|
|
|
|---|---|
|
hej, idag har jag bytt tändstift på min 523-a -99. 18000mil Dom köpte jag på nätet Bosch super 4 FR78X 110:-st (enligt inst.boken FGR 7 DQP) Och efter jag bytt dom körde 1mil så kände jag att motorn går på typ 5cyl. sen stängde jag av motorn och startade igen och körde och efter en liten stund började det igen(det märkers när man stannar vid korsningen låter som en dieselbil). Är det nån som haft sama problem? har dragit åt tändstiften ordentlig....kan det vara fel sort av tändstift eller?. Lite orolig efter det. ...tacksam för svaret.. mvh | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Bosch är alltid fel enligt mig:) är inte för inte NGK är fabriksmonterat i BMW. Du ska ha longlifestift 4 elektrod NGK Laser Platina -BKR6EQUP eller platina V-line VL30. Gäller från 09/98. ///MVH Hasso Länk |
Transocean |
Biltema har billiga stift? Juha |
| håller med ngk ska det vara.. | |
|
Kör med NGK! NGK Laser Platinum BKR6EQUP ,dyra men superbra! Bmw=Bil_Med_Wett |
|
|
Rätt elektrodavstånd(eller vad det nu heter)??? _____Vraum!_____ |
|
|
hej igen....nu bilen går perfekt...har kollat genom de var en grej(långa som är kopplat med tändspole) som var inte riktigt i.Jag tror att det var det som var fel. Nu går den perfekt. Jag återkommer om det händer igen. Tack till alla.. mvh sutko |
|
|
Grattis till att du fick igång motorn! Bmw=Bil_Med_Wett |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.