|
|
|
|---|---|
|
ja som topic lyder, vad kostar det att omlackera en bil helt? menar inte orginalfärgen utan t.ex en m3 e46 till typ volvo laser blå metallic? ( bara ett exempel ) Då menar jag ungefär vad tar en firma...nu vet jag att det är väldigt olika men någon som har en aning? 10 000 för lite eller? | |
| Det låter billigt. På en firma går det icke med 10000:- om det skall vara "vitt" och enl. boken. Det är ju en del pyssel om du byter kulör vad gäller dörröppningar och dörrarnas insida, motorrum m.m. Vill du ha det lackerat så har du lite att göra själv innan du lämnar in bilen på lack. Bästa sättet är nog att fråga runt. | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Min M635:a hellackerades för 25k + moms!!! Och det var en seriös lackering i originalkulör polaris metallic! Kan säkert få det billigare,men man får det man betalar för,om man inte får ett kompispris! MVH Patrik "När man står med båda fötterna på jorden,har man ofta bilen på bilverkstaden!" |
|
Idag var jag och snackade med en snubbe som jobbat på en lackfirma några år... han gav mig ganska bra svar: 1. Om du gör allt förarbete själv, d.v.s. ev. rostlagning, riktning, nedmattning, nedmontering o.s.v. så betalar du i princip bara för själva lacken. Runt 8.ooo kr. 2. Om du kör dit bilen "så som den är" i halvdant svennson-skick och de gör ALLT jobb så snackar vi om andra summor... om inte lacken är "special" så landar prislappen på runt 18.ooo kr. Visst varierar dessa summor mycket mellan olika firmor men ville bara ge en liten hint av vad de brukar kosta. _____Vraum!_____ |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Du ska även ta hänsyn till att olika färger har olika belopp på inköp! MVH Patrik "När man står med båda fötterna på jorden,har man ofta bilen på bilverkstaden!" |
|
Betalade 25' för omlackering till Alpinan så det torde ligga där i krokarna. M V H Stephan Min bil: Länk |
|
|
ja men ändå inte så himla dyrt som jag trodde :) bara inhandla bil å bestämma färg =) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.