|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Jag har samma problem. Stötdämpare, nedre länkarmar och stabilisatorstag bytta men slammer ändå, dock mycket mindre än tidigare. Jag kan känna ett ytterst litet glapp i inre styrled på höger sida, vet inte om det kan vara boven. Däckgubben sa att det blir allt vanligare med glappa styrleder nuförtiden när folk i större utsträckning kör med breda däck. |
|
| pbengtss, prova bromsa över gubben o se om det försvinner då. det gör det som sagt för mig. | |
|
Viggo och ni andra hur har det gått med era oljud? Har oljudet på min också. Gjorde ett M-test innan jag köpte bilen och fick nedslag på kränghämmarstagen i fram men är inte hundra på att de är dom efter att man har läst här nu. ///Thomas ___ BMW 530IAM Touring -01 Länk BMW CS 06798 |
|
|
Har oxå klapprande ljud på min 7a,styrlederna är bytta för nåt år sen, tycker att det låter på bägge sidor fram när an kör över nån ojämnhet. Bes. i höstas utan nån anm,Nån som har nån ide. |
|
|
Vigg0: Löst ditt problem ?? Har fått exakt samma fenomen på min bil nu. Klonkar/klapprar vänster fram när jag exempelvis åker på kullersten Bromsar jag lätt så försvinner ljuden nästan. Mina dämpare har bara gått 3.000 mil ca, så någon styrled klonkar troligtvis ... |
|
| Highway S, är det inte som Vantage beskrev tidigare i tråden, bromsbeläggen som glappar i oken? | |
|
Kan det inte vara så enkelt som att byta lagringarna som sitter ovanför stötdämparna? Känner några som fått bort klappret över smågupp på dettta sätt! |
|
| Jag har bytt alla leder och även fjäderbenslagren, men har ändå kvar klappret. Sjukt irriterande, förtar hela bilens lyx-känsla. 16.000 kr för nya dämpare har dock gjort att jag inte bytt dessa. Vet inte om man törs byta till begagnade med tanke på att dom ju också kan vara slut / på väg att bli dåliga. Känns lixom lika surt att betala 8000 kr för beggade. | |
|
Jobbar på Citroën och Mitsubishiverkstad och har haft in en jävla massa mitsu med konstiga klapper i framvagn då vi sedan komfram till att de var de översta fjädervarvet på fjädern som lättar å slår ihop med det varvet under å ger ett "klapper"-ljud. pröva att ta loss fjädern å sätt dit nån uppskuren slang så det blir mjuk så tror jag det kan sluta slå i framvagn. eventuellt så kan jag se om jag kan fixa nå bilder på hur jag mena om det är någon som vill prova. skicka ett mejl isf! killerring@msn.com Size doesn´t matter, I´ll beat you any way! |
|
|
Får hissa upp bilen i helgen och kika vad det kan vara. Felkällorna är outtömliga känns det som :/. Det känns som att det klonkar/klapprar för "hårt" för att det ska vara bromsbeläggen som ger upphov till ljuden. Det verkar dessutom som att jag hör problemet mycket mer innifrån kupén än om jag sticker ut huvudet genom rutan och försöker lyssna utifrån. Hade en Mitsu Galant en gång i tiden som skramlade rejält i framvagn. SÄkert det fel du berättar om killerring för länkarmarna var friska på den bilen, och är det troligtvis på min bil också. |
|
|
har inte fått tyst och bilprovningen hittade förståss ingenting. har väl mer eller mindre gett upp. highway, håller helt med låter mkt mer innuti än utanför. först trodde jag nästan det var nåt bakom instrumentpanelen ner mot torpedväggen eller liknande men eftersom det försvinner när man bromsar kan det inte vara nåt sånt. killerring, låter intressant |
|
|
det ljud som du beskriver, Viggo. Är ungefär så som de brukar vara när vi lägger imellan övre fjädervarvet Size doesn´t matter, I´ll beat you any way! |
|
|
Verkar alltså som du och jag Viggo har samma problem. Någon som kan komma med en vettig teori om vad "klonkandet" kan vara över smågupp när det låter mer inuti kupén än utifrån ??? Klonkandet kommer helt klart från framvagnen någonstans och upphör stort sett om man bromsar en aning. |
|
| Är det inte krängningshämmarstagen, gissar jag på spindelleder eller fjäderbenslagringen. Dessa båda är ju också punkter som tar upp btomsmomentet och kan ju hamna i spänn när man bromsar. | |
|
spelade in ljudet idag på en grusparkering med massa grenar och skräp vänta tills "loading file info" är klart och sen save file to pc Länk |
|
| Jag hade samma problem med frugans bmw visade sig vara glapp i stötdämparna satte dit en bricka till och drog åt som faan allt så där man fäster axel från dämparen till fjäderben kolladet | |
| Viggo: Sådär låter absolut inte min. Min bil klonkar mycket mera medan din mycket riktigt klapprar. | |
| jag har exakt samma symptom som Viggo , massa klapper som slutar så fort man lägger foten på bromsen. | |
|
vigg0: Hej har du fått ordning på klapprandet? vad var det isf, jag har exakt samma problem på min 525 e34, klapprar väldigt när man åker på bla kullersten eller över ett brunslock, låter mest från vänster sida, men det låter även från höger ibland. Tacksam för svar.. Mvh// |
|
| inte fixat. däremot provkörde en bmw-säljare bilen och han sa att det var de främre bärramsbussningarna (90% säker att jag minns rätt). | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.