|
|
|
|---|---|
|
Först tyvärr inga filmer eller bilder :(... Det hela började med att jag var på väg hem körde på E18. Sitter för mig själv och tänker varför kommer det aldrig någon sportbil i mitt körfält :D.. Så ser jag något rött väldigt väldigt långt bak sen ser ovanligt låg ut för att vara en saab. Så jag saktar in och låter han komma i fatt. När han väl kommit fatt (En röd och fin Ferrari f430) ligger vi båda i väster körfält och väntar på att en volvo framför mig ska köra om en bil. När han väl blinkar åt höger lägger jag i fyrans växel och mosar på. VÄnta här nu varför blir avståndet längre och längre mellan mig och ferrarin. ANtagligen vill han inte gasa. Men rätt som det är blir han väldigt gasglad och kör om mig. Jag låter han dra mig. Oh jisses det gick undan vill jag lova! Men jag tappade aldrig en meter när han väl gasade och jag hörde ingetting från hans slutburk min verkade överrösta hela skiten ;D... Sen blev det ett till läge där vi var tvungna att vänta in en omkörare. Sen fläska han på och jag med, men jag hängde på och det var så frickin nice! Väldigt kul dag! Tack till ferarri snubben som hade en utländsk skylt vet ej vart han kom ifrån! Ferrarin: Mittmonterad V8 Effekt: 490 hk/462nm 0-100 på 4.0 sek Vikt: 1450 Bmw: Raksexa ESS kompressormatad TS2+ kit effekt: 410hk/480nm 0-100 på 4.2 sek (enligt ESS) vikt: 1365 Det var mycket trevligt att jag äntligen fick testa min mot en bil som man vet hur den går! Och jag blev mycket positivt överraskad att min hängde på så bra! | |
|
Ballt! Imponerande prestanda i din Z4, filmer vore skoj att se :) Jag drog en F430 vid ett rödljus med min 318i Touring -91 med defekt kamaxel (den kan bara varva till 3500 rpm). Jag tror inte att han gasade fullt ;) Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Hehe ja jag skakade i en timme efteråt av adrenalinet :D... Men jag ska försöka få tag på grymma bilar som vill vara med att åka runt lite och filma lite! Men det är ju direkt så att dessa bilar växer på träd i mina krokar! Men filmer det kommer det vill jag lova Jag har spelat in ett litet film klipp precis när jag fick hem bilen efter Norge, men jag fläskar inte direkt ur den här men det är alltid nåt så länge :D: Länk Hahaha skulle velat sett ferrari snubbens min när du drog han XD |
|
|
Helsike vad den gick - nästan som min heta touring ju ;-D Hoppas att du uppgraderat bromsar i motsvarande grad, det ser ut att behövas :) Angående Ferrariförarens reaktion på vårt race, så var det nog snarast "Vilken idiot i den skrotiga BMW:n" :) Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
| fan va nice :D .. ska du göra nåt mer på motorn??? vad blir nästa steg?? | |
|
Den Z4:an har du lyckats tvätta bort "Hårfrisörske stuket" på. :) Gick skapligt den... Fattar inte hur ni får dessa bilar genom besiktningen bara...? /L |
|
| Om nån undrar så säger man att det är en extra generator... =) | |
Gemini__ |
Fan va härligt, din Z4:a lär ju gå rätt friskt. Kom ihåg att filma nästa gång =) Mvh: Thomas |
|
Fantastiska Z4:an Jag körde på gelleråsen för ca en månad sedan och vår m3 med ess (515hk) gick precis jämt med en F430 på rakan, sedan körde jag lätt ifrån honom i kurvorna men det berodde nog inte på bilen utan ovana av ferrari föraren på bana. Och han höll inte igen på rakan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.