AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
390

Schnitzervässad M3a

M3-Mackan
Halloj!

Funderar över en bil som jag provåkte förra sommaren(I Piteå). Det var en Avusblå M3a 94 eller 95a. Som var vässad Schnitzer och med bl a deras 18" Split fälgar. Enligt killen som hade den då(Från Jokkmokk, tror jag)så var det ett jävla drag i den. Men han visste inte några exakta uppgifter. Sagt och gjort jag och 2 kompisar hoppade in baksätet plus föraren och killen som ägde bilen. Dvs 5 pers i den och drog iväg för att provåka. Då hade jag ingen M3a själv men vart redan då nästan förskräckt vilket otroligt drag det var i bilen. Dämparna satt sig när vi drog på för fullt(Ngt dåliga dämpare erkände killen innan vi provåkte) och nu med facit i hand(Har en M3a själv nu) kan jag bara konstatera att en standard M3a inte ens är i närheten av det draget det var i den bilen. Någon annan som vet något om denna bil eller kanske har en sådan själv?

-Mackan-
De
19
Deffen
M3 -94
Petrol Mica
320i -84
323i -79
Nja, det jag vet är att schnitzer har ett antal olika uppgraderingar som man kan göra vad gäller motorn, brukar mest handla om att öka flödet, dvs annan luftburk, annat blås(helsystem). Även omprogrammeringar av boxen plus andra spridare finns. För att vara schnitzer så är dessa grejer rätt billigt. Sen kan man ju alltid börja fixa med kamaxlar och ventiler osv men då börjar det bli dyrt...

"johan"
Bilen kommer nog från Vidsel
Jo
465
Johnte
530 D M-sport -05
X5 3,0Sd M-sport -08
Tror oxå den kommer från Vidsel (Älvsbyn) Tror han heter Berglund eller nått sånt. Har hört att det bara är Ett märke bak + fälgar alltså helt standard motormässigt. Men killen killar Maskiner som går fort.
Jag äger hans gamla Thundercat. Den körde han visst 193km/h med ärliga km alltså... Oj nu kom det lite skotersnack på BMW-power "ursäkta så mkt"

Livet är för kort för att köra diesel!!!
M3-Mackan
Stämmer bra Vidsel var det ja.
Kändes inte som en originalare i alla fall. Någonting var gjort med den det är jag nästan säker på. I och för sig var killen som ägde den då lite på lyset när vi snackade men i alla fall =)

-Mackan-
M3-Mackan
Har hört att Schnitzer borrar upp oxå? Såg en Schnitzer M3a på 350Hk i en gammal "Motorbörsen"

PS: "Johnte" ska du till Norrlands träffen i Piteå?

-Mackan-
Jo
465
Johnte
530 D M-sport -05
X5 3,0Sd M-sport -08
Mackan>>> När är det???? Och var i Pite???

M3-Mackan
"Johnte"
Såg att du redan hittat inlägget för träffen...

-Mackan-
Jo
465
Johnte
530 D M-sport -05
X5 3,0Sd M-sport -08
Japp..
Skulle du till Lule nästa helg.. Kanske syns...

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.