AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
6.366

Erfarenheter av Autosafe.se - Försäkring mot fortkörningsböter?

Sida 2 av 2
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Jag hamnade i laserkontroll två gånger under maj vilket är rekord för mig. Tidigare har det varit typ en gång per år... Första gången hann jag bromsa och andra gången blev jag räddad av frenetiskt blinkandes mötande vilket gjorde att jag tog det lite piano :P (Tack till er förresten)

Jag håller med om att poliser blir en mer ovanlig syn sedan kamerorna har kommit upp. På gott och ont!

Så fort vårsolen skiner finns dom där men så snart det börjar regna tycks de krypa under någon sten...

Hur vidare man tjänar på försäkringen är svårt att säga. Jag har aldrig fått en fortkörningsbot trots 10 år och där jag kört som det passat mig och situationen.

Störst risk att få böter är ju när man tappar koncentrationen/vaksamheten. Det är ju inte bara en gång man klarat sig pga av sin manliga intuition.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Kalle: Det låter som en anledning till att slänga bort 495kronor på vägen mot din första miljon.

För dessa pengar skall det istället inmundigas den gudomliga drycken var år, det är en SANN investering.

Mvh
Asken
Eftersom ingen annan provat tar jag på mig rollen som testpilot. Har slantat upp 495:- så nu skall det gasas!!!

Nej, förhoppningsvis slipper jag använda försäkringen, men nu är den åtminstone betald.

Mvh,
Kalle
___
Bilarna: Länk
ba
68
barrre
318is -94
För dom som tycker att 2-3000 spänn är en struntsumma, gör som ni vill.

För en annan med "vanlig" inkomst så är en smäll på 2x3000 spänn ganska drygt om man skulle åka fast 2ggr på en månad.

(Självklart är ju den lättaste lösningen: Kör inte för fort)

Jag har använt safespeed ett par år . Jag har betalat 300kr/år tills böterna höjts. Nu kostar det 400. Ännu har jag inte åkt fast.
Och statitiskt sett så är chansen extremt liten att jag åker fast. Så jag förlorar pengar i långa loppet.

MEN!

Att slippa det konstanta "spanandet" efter möjliga kontroller längs vägen, och rädslan av att den där Saab 9-5'an som hakade på och ligger precis bakom ska vara en civil-bil.
Att slippa rädslan att nån sur snut ska plocka in en bara för att man körde 90 när den växlande väghastigheten slog om till 70 pga nån kö 5km längre fram.

Det är lätt värt 400kr/år!

Jag har som sagt inte fått pröva om tjänsten fungerar då jag inte åkt fast ännu. Men gör jag det så återkommer jag!
Och känslan att bara ta emot boten av polisen med ett stort leende läpparna är nog inte fel det heller :-)
Börjar starkt fundera på att skaffa en sån här försäkring nu. Har nu sett 2 kvällar i rad att polisen stått med en fartkamera på en bro ovanpå inre ringvägen i Malmö (vid segevång) och sedan sett 2 st MC-poliser stå beredda vid en infart. Med tanke på hur många gånger jag brukar hålla 110-120 på den vägen är de ren tur att jag sett detta från lastbilen.

Ta det lugnt på inre ringvägen kompisar, dem är ute efter att ta folket som kör där på kvällarna (dem har stått där fram till 11 på natten).
barrre:

Har du fått någon form av bekräftelse från företaget att det fungerar, så det inte är något fuffsen?
ba
68
barrre
318is -94
starre: dom har funnits i flera år, och dyker även upp på mässor som Elmia och Bilsportmässan i sthlm. Så jag skulle tro att om dom var oseriösa skulle dom vart borta för länge sen!
Dom säljer även lite annat, som larm m.m

Man har ju hört om liknande som bluffar dock... dom varnar faktiskt t.o.m på sin egen hemsida om att det tidigare funnits "kopior" av deras site m.m.

Deras hemsida: Länk

Nu har även jag tecknat mig för en försäkring rapport kan komma och Polis stoppar mig dvs:))

Trevlig midsommar
Det var nära att jag fick använda mig av försäkringen idag, jag borde ha anat oråd när en vit volvo v70 hängde efter mig när jag höll 120 knyck på inre ringvägen (Malmö). När han började blinka med små blåa lampor i kupén fattade man iaf, dom körde upp jämsides, skrattade lite (?) och visade med handen "sakta ner", sen körde dem vidare. Kändes iaf lite lugnare när man visste att försäkringen skulle ta hand om det :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.