|
|
|
|---|---|
|
Har lite problem med tempen i bilen. Oavsett om bilen är varm eller kall så hoppar oljetemp mätaren upp till 150 grader och batteri lampan lyser konstant. Har provat med att kolla generator remen,bytt hastighets mätare, bytt batteri, kollat säkringarna, Bytt nivå givare till oljan... Någon som vet vad det kan vara.. | |
|
Kolla kabelanlutningar/kontakter under höger kupefilter, det är där anslutningarna från oljetemp och batteriladdning går in till DME modulen som i sin tur skickar signalerna till hastighetsmätaren. eftersom det är 2 olika system som visar fel (utan att ha fel?) så låter det som antingen kontaktproblem eller så är DME trasig. Lycka till /Thomas |
|
| Kollade nyss kablarna och reläna under filtret och allt ser bra ut. Kopplade upp den till datan och felminnet = Motoroljeståndsgivare/ avbrott, ingen signal...? Någon som vet vad det kan vara? | |
| antingen trasig givare eller trasig kabel till givaren | |
| Men vet du om det är samma givare till oljenivån och oljetempen? för jag bytte den nyss utan skillnad? Den får signal till givaren som sitter på sumpen ... | |
| Oljenivå givaren sitter på oljetråget och oljetempgivaren sitt vid botten på oljefilterhuset. men "Motoroljeståndsgivare" låter som nivå kontakten i tråget, följ den kabeln och kollaså den inte är klämd nånstans på vägen upp i motorrummet | |
| Har kollat och den far strom ner till oljeniva givaren.har kollat det mesta men far inte fram nagot vettigt... | |
|
Tempgivare och nivågivare skall inte vara samma sak. Oftast har man 1 givare till varje ändamål. I värsta fall så har de bara sytt + till tempgivaren oxå från nivågivaren och då kan det föreligga brott på den kabeln. Det du kan göra är att ohmmäta kablarna. Mvh; Christofer Christofer |
|
| Jag har gjort det men jag vet inte hur hog signalen skall vara pa dom olika stiften.. | |
| Ingen som vet om det finns nagot direkt rela till oljetempen och batteriet... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.