AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
885

Ljudbygge i e31 850

Ra
209
Rattmeister
850CiA -92
520dA Touring -08
Under förra året byggde jag ljud i 850:n men misslyckats totalt med basljudet....
Har nu byggt om baslådan samt även kickpanelen nere vid fötterna.

Kan säga som så att bastrycket numer är mer än tillräckligt. Gick bokstavligt talat inte att koncentrera blicken på en viss punkt, blev för mycket fladder.... Min referens vid ett lyckat baslådsbygge. Sen låter det inte nämnvärt utåt heller inte ens med öppen baklucka.

Se min blogg för bilder.

Har dock ett problem som någon kanske kan hjälpa till med. Har svårt att hitta rätt färg på antingen skinnimitation eller äkta skinn som själva "luckan" och porten skall kläs med. Vill ju ha samma färg som orginalinredningen.

He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Åk till närmaste sadelmakeri så borde de kunna hjälpa dig , förstår att det blir ett jäkla drag med 2st 12:or i bandpass! Du måste ha ett mkt kraftigt steg antar jag.
Ra
209
Rattmeister
850CiA -92
520dA Touring -08
Närmaste sadelmakeri skall besökas, tackar.

Denna här: Länk
Väldigt bra sida. Lätta särskilja "agnen från....", vad gäller slutsteg.
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Hej klasskompis, har du kvar listan med utrustningskoder så bör du kunna gå in till BMW och få ut samma som inredningen på löpmeter. Om de har kvar och kan beställa vill säga. Annars är det väl som Hewi säger, något sadelmakeri eller någon tygaffär som kan tänkas ha.
Lycka till med bygget, ser ut att bli bra när det blir klart.

///BMW - Was sonst!
Ra
209
Rattmeister
850CiA -92
520dA Touring -08
Ja för oss som gick den högteknologiska-IQ-substanta-skräckskolan, så är inget, inget hinder....:0

Har ingen utrustningskod för just skinnet, enbart att det är individuell silvergrå volleder (helläder?). Har medvetet utelämnat BMW lokalt då jag fått fel grejer därifrån förut.... Skall dock höra med dem också ifall de kan skaka fram på löpmeter. Skulle ju även behöva grå mocka till bagaget. Kommer nämligen att figursåga en platta och bygga för allt, vill då ha den i samma kulör som det övriga.

Tyvärr så måste jag köpa ett nytt slutsteg till framsystemet. Konstaterades dock efter att jag dragit kablar suttit fast dessa och gjort allting i ordning (måste vara Murphy igen). Var bara att riva.... Nåja var ett A-klass steg som inte lämpar sig så bra i "strömtörstiga" bilar.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.