AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.683

Tre M3:or och en Ferrari !

Visa användare
192
Marios
BMW Z3 -96 Cosmos Schwarz röd topp!
Låter nästan som "3 Bröllop och 1 begravning" men riktigt den känslan kan jag inte känna igen mig vid! Min polare har tre st. M3 E46:or, en svart 02:a, en Titanium Grå 03:a och en lilia-blå 05:a och jag har denna vecka kört alla 3!!! Vilken känsla! Obeskrivliga köregenskaper. Den svarta har Hamann avgas system och 19" Schnitzer fälgar och så är den lite trimmad!!! Den går med andra ord som ett spjut. Idag så hade min polare ett litet problem så han behövde mig med att flytta på hans Ferrari 360 Spider så idag blev det o. köra lite Ferrari och gubbar...Vilken jä*la KICK! Ville bara berätta lite om mina senaste 3 dagar i mitt liv och berätta att min syn på performance-bilar har för alltid förändrats. Nån som busat med liknande bus-burkar, skriv gärna en liten rad!
Ex
940
ExHonda
325i Coupé -94
528i Touring -97
Han kanske behöver fler kompisar? Isf är det bara säga till! :OP
,,,men måste iaf fråga,,, Varför tre stycker M3:or? För mycket pengar eller stor familj?
Du låter som en typisk grek :-p inget illa menat.
Hm nja har bara busat med en trimmad AMG på 400 häst.
Det var ju skoj som in i h.....e måste jag säga.
Visa användare
192
Marios
FÖR MYCKET PENGAR!!!! Min polare är bilgalen och vad ska man göra om man har så mycket pengar att man KAN gå loss på vartenda bil man ser!?! Nej men man ska leva livet när det är sommar och min polare har rätt inställning, det ska vara flash. Nej men man glider ju lite fram på hans stjärnglans och det e kul.
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
inte för att va taskig men din polare verkar inte klok, 3st M3or låter jo bara överdrivet löjligt, varför inte en M3 en M5 och en M6 isåfall ??det kan jo inte va kul att ha 3 likadana bilar, speciellt när man har en Ferrari som får M3an att kännas slö.
Visa användare
192
Marios
En av M3:orna (den som är trimmad) verkar verkligen inte slö i jämförelse! Men den e extrem. Nej men han köpte först en av dem för eget bruk sedan köpte han in de andra för att se vilken av dessa han vill behålla, sedan så säljs 2 av dem. Men en trimmad M3:a är nog det grymmaste som finns! Ferrari oxå men jag älskar M3:an! Har börjat få abstinens nu när man sålt sin beemer!
Mi
345
Michél
E87 118d -08
Och så glömde du bort mig Marre. ;)
Maxad; Jag har fem "likadana" bilar och jag ÄLSKAR det=) Audi RS4 B7 Avant är den roligaste bil jag kört, extremt rolig köper en med tiden, 540i/6 E34 ligger dock mig närmast om hjärtat så åtminstone stannar (#772 och #768) kul med likasinnade Marios=) hälsa kompisen!

Stephan
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
BMW i all ära men jag blev såld på RS4:an. Vilket ljud i V8:an.
Håller med dig Stephan, köper nog en inom kort.

//Stefan
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
Stephan, kan ni förklara för mig isåfall varför man ska ha flera ut av samma bil ? att ha flera bilar är en annan sak men att ha likadana bilar känns jo mer som reservdels bilar som inte kan stämma i era fall av bilarna att dömma.
Visa användare
431
JONTEP
318d Touring -13
Om man nu gillar M3:an så kan man ju sälja de 3 & köpa en sprillans ny!
Visa användare
8.665
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Jag är också lite nyfiken varför man har flera likadana bilar. Hur bestämmer man vilken man tar på morgonen? Har man en favorit som används mest och de andra bara står? Känner man efter ett tag att man är orättvis så man tvingas ta ut dom andra på en liten tur? =)

Mvh Johan
Visa användare
192
Marios
Nej men killen är lite underlig i det avsendet. Men som sagt 2 av dessa är ute på försäljning. Människor är ju olika funtade...
Nu har man ju som sagt sålt sin BMW så nu är det cykeln som gäller. Nån som har nåt trevligt tips?
ed
776
edge
520dT M -15
>Marios
Eftersom du skriver att du älskar M3 så varför inte köpa en sån? Nu verkar de ju som du har ett gyllene läge när din polare ska sälja. Köp en av hans bilar och eftersom ni e polare och han verkar ha lite för mkt pengar så kanske du kan få ett fint "kompispris" =)
Kort svar, jag älskar modellen, det finns skillnader på varje, sportstolar-standardstolar, läder-plysch, ASC+T-Diffspärr, M-paket-standard, olika färger, skick, M chassi, sänkt vanligt, Nürburgringchassi, så även om dom är lika på många punkter skiljer sig körupplevelsen och bilarna sig åt, sedan har det eskalerat med inköp i och med att bilar jag bara måste ha kommer ut till försäljning, #768 och #788 är två av dessa, #768 och #772 kommer jag ALDRIG sälja dom har tillsammans allt det jag vill ha=)

En viktigt punkt just för mig är att köpa 540i/6 från "vanligt" folk och sälja dom till entusiaster = det räddar dom från vanvård vilket dom flesta 4-dörrars bilar råkar ut för inklusive bilar som kostade 500tkr+ när dom var nya.

#736 säljer jag till Norge nästa månad, köparen betalar en tredje del till mig och två tredje delar till Norska staten = 150-200tkr (Svenska) innan den är laglig där, det krävs en seriöst intresserad=)

#631 säljs när dom höga avgasvärdena (klarade besiktning, men den räcker inte för mig) är fixade (köpare finns).

Då har jag tre kvar, men det dyker upp intressanta exemplar hela tiden, en speciell (Individuallack och buffelläder) köptes av en Pollack (det blev hans andra) hade jag haft möjlighet hade jag köpt den, har en M-paketad svart/svart-95: a på gång så fler kommer fixas till, men först ska den sedan en månad betalade #768 hämtas från Tyskland, från Polisen som ägt den i 11år.

Jag gillar många bilmodeller men för att göra det enklare/billigare är det bäst att koncentrera sig på en i taget, Audi V8 4,2 6vxl, VW Golf VR6 Syncro Variant, BMW 740i/6 E38 är några andra modeller jag lätt skulle kunna fastna för, men det finns begränsat med pengar och framförallt bara 24 timmar om dygnet=)

540i/6 E34 är en underbar bil det är bara Audi RS4 B7 som fått mig att le mer och den kostar i dag 10 gånger mer, hoppas allt detta förklarar mitt bilinnehav.

Stephan
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
Stephan, Ja då det där räckte gott o väll som en förklaring. Jag har själv velat ha en 850 som andra bil men har aldrig haft tid eller råkat hittat nån som är i riktig fint skick, dock skulle jag va nöjd med 1 =)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.