|
|
|
|---|---|
|
Jag har haft problemet med att det varnar och står break light, Lic plate Light, Tail Light, Low beam ( vilket jag inte vet vad det e), pluss nåt till i displayen.. Och oftast brukar det hända när jag har lyset på, trycker på bromsen och skall blinka åt nåt håll. Då fick jag tipset att byta bromsljuskontakten, och om inte det hjälpte så skulle jag byta ut alla glödlamper till nya av bra märke. Nu har jag gjort allt detta, sprayat med kontaktspray, bytte regbelysningsinsatsen, då dom va väldigt ärgade, så dom e helt nya (89kr st förövrigt hos BMW). Allt annat såg fräsht ut, ingen ärg eller liknande på dom andra lamperna eller hållarna. Men det varnar lik förbannat. Nu vet jag inte hur jag skall göra för att det skall gå bort... Har ni några nya förslag??? | |
|
Hej. Om Du har en justering för ½-ljusets räckvidd, så prova att koppla ur dessa 2 motorer (sitter en kontakt ca 10 cm från motorn framme vid lampan). Problemet är i LKM modulen (någon form av störning eller fel spänningsnivå från dessa motorer). Detta funkade perfekt på min 540-93, Jag slapp plingandet vid varenda start & larmet för trasig lampa funkade perfekt. Dock hade Jag ju ingen justering på ½ ljuset, men det behövdes inte vid nivåreglering. Det finns ett Tyskt tips hur man med 2x2st dioder löser problemet för gott & återfår funktionen, men det provade Jag aldrig. MVH Stefan |
|
| Har kopplat ur motorerna och äntligen är det slutplingat i bilen (525 iA -93). Tack! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.