AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
799

Hjälp vibrationer i 90-135km/h?

Visa användare
193
m5_olli
M5 3,6 Macaoblau-92.

325D 2009
Hej

Min M5a har börjat få vibrationer i 90-135km/h det skakar riktigt ordentligt, känns som att det kommer bakifrån, men svårt att bevisa. Har testat att balansera hjulen utan resultat, fram hjulen har typ 1mm mönster kvar( bridgestone potenza )kan detta vara problemet. Har även testat med kusinens hjul från hans m5 e39 men vibrationerna kvarstod. Hardy skivan ser okej ut och stödlagret känns också bra, men såg att bärarmsbussningarna i fram hade spruckit och att silentblocken bak var riktigt dåliga, kan detta vara problemet. Blir inte riktigt klok på detta, måste få hjälp med vad det kan vara.

BMW M5 för life. Snart Schrick kamaxlar och mappad
Smiley©
Jag skulle tro att det är casterstagsbussningarna som gör dina vibrationer, om det vibrerar i stolen och inte i ratten.
Jag hade det problemet med min i 90-120 eller vad det var, det försvann efter casterstagsbussningsbytet, iofs så bytte jag silentblocken samtidigt men jag tror inte att det var dom som gjorde så att det vibrerade i bilen.

/Thomas
Visa användare
193
m5_olli
M5 3,6 Macaoblau-92.

325D 2009
Oki får tacka så jätte mkt, hissade upp bilen ida och såg att dom var spruckna så de får bli att byta dem, ska byta silentblocken med.

/Olli

BMW M5 för life. Snart Schrick kamaxlar och mappad
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.