|
|
|
|---|---|
| Det verkar som om de flesta som köper ny ett serie idag väljer til m-paketet. Det är ju väldigt bra pris på m-paketet och försäljarna vill ju verkligen sälja det och framhäver hur mycket rabatt det är på paketet. Men de måste va några som köper utan m-paket och hur har ni utrustat er bil då? Finns det fler bra kampanjer och vilket slutpris har ni haft? | |
|
Dealen på M-sportpaketet är riktigt schjysst men jag tycker att 1-serien blir alldeles för spårig och stötig i M-sportutförande. Sportchassit tillför ingenting i fråga om väghållningen, som är riktigt vass redan med standardchassi. Dessutom är jag inte helt överens med designen på spoilerdetaljerna som ingår i paketet. Faceliftmodellen tycker jag helt klart ser bättre ut i standardutförande. Så här specade jag min 118d 3d, som ska levereras v.26: Karmesinröd solid Tygklädsel Anthracit Advantagepaket Comfortpaket Chrome Line exteriör Exteriördetaljer i karossfärg Lm-fälgar 16" Dubbeleker 222 Stöldlarm Xenonljus Listpriset för hela kalaset landade på 273 500 kr... Mvh. |
|
|
Jag har inte heller M-sport: Titansilver. Dynamic paket med: Sportstolar Sportchassie Delskinn Antracit M-sport ratt (och v-knopp/handbromshandtag) Xenon Utan modellbetäckning Automatklima Armstöd fram Farthållare Interiörlist, svart höglänsande. 4 sittplatser (förvaring mitten bak) Sedan har jag skaffat M-sport fälgar till sommaren och tänker ha orginal 130 fälgarna till vintern. Slutpriset blev inte i närheten av samma rabatt jag hade fått om jag hade tagit en 120d med m-sportpaket och övrig kampanjutrustning, men ... 130i'n är så j*kla rolig :D Mvh, /Wille |
|
| Kan nog hålla med om att väghållningen är mycket bra även med standardchassi. Zätatre din spec. såg mycket bra ut och priset hamnar ju ungefär på m-paketets nivå. Lägg gärna upp bilder så fort du fått hem din pärla. Ska bli intressant att se en 3 dörrars karmosinröd i verkligheten... Tror den kommer bli riktigt snygg. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.