AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
1.461

Någon som köpt ny 1 serie utan M-paket?

ac
355
acer84
BMW z3 2.2
Volvo C70 2.4T cabriolet
Volvo S40 T4
Renault Talisman
Det verkar som om de flesta som köper ny ett serie idag väljer til m-paketet. Det är ju väldigt bra pris på m-paketet och försäljarna vill ju verkligen sälja det och framhäver hur mycket rabatt det är på paketet. Men de måste va några som köper utan m-paket och hur har ni utrustat er bil då? Finns det fler bra kampanjer och vilket slutpris har ni haft?
124
zätatre
118d 3d -07
325d -07
Z4 3,0i -05
Dealen på M-sportpaketet är riktigt schjysst men jag tycker att 1-serien blir alldeles för spårig och stötig i M-sportutförande. Sportchassit tillför ingenting i fråga om väghållningen, som är riktigt vass redan med standardchassi. Dessutom är jag inte helt överens med designen på spoilerdetaljerna som ingår i paketet. Faceliftmodellen tycker jag helt klart ser bättre ut i standardutförande.

Så här specade jag min 118d 3d, som ska levereras v.26:

Karmesinröd solid
Tygklädsel Anthracit
Advantagepaket
Comfortpaket
Chrome Line exteriör
Exteriördetaljer i karossfärg
Lm-fälgar 16" Dubbeleker 222
Stöldlarm
Xenonljus

Listpriset för hela kalaset landade på 273 500 kr...

Mvh.
Jag har inte heller M-sport:

Titansilver.
Dynamic paket med:
Sportstolar
Sportchassie
Delskinn Antracit
M-sport ratt (och v-knopp/handbromshandtag)
Xenon
Utan modellbetäckning
Automatklima
Armstöd fram
Farthållare
Interiörlist, svart höglänsande.
4 sittplatser (förvaring mitten bak)

Sedan har jag skaffat M-sport fälgar till sommaren och tänker ha orginal 130 fälgarna till vintern.

Slutpriset blev inte i närheten av samma rabatt jag hade fått om jag hade tagit en 120d med m-sportpaket och övrig kampanjutrustning, men ... 130i'n är så j*kla rolig :D

Mvh,
/Wille
ac
355
acer84
BMW z3 2.2
Volvo C70 2.4T cabriolet
Volvo S40 T4
Renault Talisman
Kan nog hålla med om att väghållningen är mycket bra även med standardchassi. Zätatre din spec. såg mycket bra ut och priset hamnar ju ungefär på m-paketets nivå. Lägg gärna upp bilder så fort du fått hem din pärla. Ska bli intressant att se en 3 dörrars karmosinröd i verkligheten... Tror den kommer bli riktigt snygg.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.