|
|
|
|---|---|
|
Hej hupp, har ingen ström till bensinpumpen..nån som vet hur relät till den ser ut och vilka kablar som ger den ström? snart jädrar snurrar motorn i bettan igen :) | |
djhenk |
Jag har samma problem, lite tips om vilket relä som strular, hade inte skadat. |
|
sök på inlägget som heter: Bil j***n starta inte |
|
|
Vet ngn vart man ska bygla för att koppla förbi relät? |
|
Len |
Även om du skulle hitta vilka tåtar det är, så kanske detta inte är någon säker idé !(?) När det rullar så rullar det! Och när det gnisslar så kostar det. len |
|
säkrar man av det så ska det väl inte vara några problem? |
|
dalldall |
prova först att trycka in reläet manuellt!kan vara jordningen som ej funkar,hade det problemet på en 635.drog en ny jordning till reläet. |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Bygel mellan 30 och 87b i reläsockeln för att direktkoppla pumpen Bra funktion "sök inlägg" MVH Hasso Länk |
|
Provade idag, ena reläet ska vara till tändningen och det andra till bränslepumpen tydligen. Pumpen funkade inte med ngt relä och tändningen funkade med båda två. Jag ska kolla om det är jodningen som spökar ps pumpen funkade om man bryggade ds |
|
|
nix, så var det inte. Någon som vet vad de 2 orangea reläen är till?? Det ena går till bränslepumpen men det andra händer det ingenting när man bryggar. |
|
|
eller vilket som är jord? |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Jorden på reläets spole är i allmänhet 85 och 86+. Men det är inte säkert att det har direktkontakt med jord då det ofta används som manöverjord via en funktions manöverbrytare Då ligger det ständig + på 86. På tyska bilar så verkar det vedertaget med brun kabel = jordning. ///MVH Hasso Länk |
|
Så här går strömmen i min sockel: tändning av: mellan 85 och jord = 30k ohm och 0 volt mellan 86 och jord = 0.9M ohm och 0.08 volt mellan 85 och 86 = 0.9M ohm tändning på: mellan 85 och jord = 30 kohm och 0 volt mellan 86 och jord = 2.8 M ohm och 0.28 volt Problemet jag har är att reläet aldrig slår till trots att reläet är helt och fint. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.