|
|
|
|---|---|
|
vad skulle en kkk k27 ge ungefär? tänkte landa runt 300 - 400hk eller finns det andra bra aggregat som ni kan rekomendera? plus att behöver jag en med extern wategate när jag inte siktar så högt mvh | |
|
Det beror ju helt på vad du ska ladda, men gå in på någon av turboföretagens hemsidor och kolla vad de har och vad de klarar av... Exempelvis Länk En kompis körde med HX55, men då höll inte växellådan mer än ca tio starter... |
|
|
hur mkt tål m50 original lådan igentligen? hu rmkt laddade din kompis? bra sida om garret! |
|
|
Han laddade som mest 1,6, men då var det lite mer som gav sig... =) Byt låda till en M5 E34 så håller den ganska länge för ca 750 hk! Vet inga exakta siffror för hur mycket den kan hålla för, men om man inte kör som om man stulit bilen hela tiden så borde det hålla för de effekter du har tänkt dig. Det blir kopplingen som får ta mest stryk! |
|
|
en mitsubitsi 16t är mkt lämplig på den effekten då den klarar 300++ finns gått om dem å är billiga att renovera å är lätt att uppgradera till 19t om man så vill åka på mer effekt än så.... |
|
|
ok! bra info.. vad skulle ni välja mellan toppmonterad turbo eller "sidmonterad" under grenröret?? krockar något utav sätten med mitt AC rörsystem? hur mkt mer ger ett ordentligt grenrör med lika långa armar jämfört med ett större som går förbi avgasportarna och "samlar upp" en efter en? tryckrör, borde 2,5" räcka? eller ska man ha större? tack för hjälpen! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.