AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
1.210

1-serien som kupé?

Någon fler som tycker att 1-serien som kupé, om det nu verkligen är så här den kommer att se ut, ser lite knäpp ut. Lite som en ihoptryckt 3-serie. 1-serien känns för kort för att göra till sedan/kupé. Frågan är också varför nu när 3-dörrarsmodellen av e87 kommit, som ju är en slags kombikupé egentligen.

<Länk
Oj då, del i länken -- kör på denna:

Länk
No
16
Nogie
320iM -00
125 coupe iM Performance-09
De borde skippat baksätet och på det viset kunnat dra ner taket tidigare baktill....men det e ju vad jag tycker.
modano
fick våran första 1-coupe igår...
fantastiskt fin!
en detalj: den silverkromade listen runt rutorna (som slutar i Hofmesisterknicken) är polerad i stället för kromad... snyggt!
modano,

Det är väl 3-dörrarsversionen av "halvkombin" du tänker på? Coupén (se bildlänken) lanseras inte förrän i Frankfurt, mig veterligen. Vore iofs ballt om ni redan fått en :)

Mvh,
Kalle
___
Bilarna: Länk
Pi
13
Piem
120i -04
Tycer förvisso inte det är helt tokigt, BMW har nog tappat många köpare som ägt en compact och nu velat ersätta den men inte velat ha en kombi/kupe
modano
visst menar jag tre-dörrars varianten.. ;) sorry om jag vilselett nån.. ;)
ps
377
psike
M240i xDrive -19
Ser inte taklinjen och listen runt sidorutorna ut skrämmande mycket som E46 Ci?
modano
skrämmande ?
Skrämmande.

e46Ci (vilket var min förra bil, *snyft*) var snygg eftersom den var hade rätt proportioner. Det har inte 1-serien kupé. En kupé ska ju vara stor och svepande, inte liten och ihoptryckt. Då passar kombikupeformen bättre. Själv blir jag mer och mer nöjd med originalettans utseende. Den påminner faktiskt lite om kombimodellen av z3, om någon kommer ihåg den

--
/leinad
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.