|
|
|
|---|---|
|
Min polares bmw 320 -89 går endast på två cylindrar. Vi har kollat gnistan på alla stift och den är ok. Bränsle pumpen ger bränsle. Motorn misständer ej utan går som sagt endast på två cylindrar. Styrboxen är grön för vi har testat en annan. Nu återstår att plocka bort spridarna och kolla dom. Har någon ett tips om vad det kan vara? | |
bmw_turbo |
Soppan kan vara dålig(skit i tanken). Tanka i ny soppa och köp spridar rens, kan vara så enkelt!? BMW 320 E30 "Cartman Edition" -Liten, Fet & Ettrig |
|
ja, skulle vilja säga samma som ovanstående. har bilen stått länge eller hur har det uppkommit? [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] |
|
|
kolla även under ventilkåpan så att det inte är några vipparmar som har gått av... Ska det vara på det viset?! |
|
|
Byt stift! med.vänl. hälsn. benny |
|
rsarits |
Steg ett borde vara komptest i det här fallet |
|
Tack för alla tipsen! Bilen gick som en klocka tidigare och helt plötsligt började bilen gå på två cylindrar. Den har alltså ej stått oanvänd. Bilen har ett ganska nyinstallerat trimchip kan det ha påverkat spridarna eller annan komponent på något sätt? |
|
| vad ska en 320 ligga på för komp? | |
|
stensth du är en klippa, du har just räddat min bil från skroten. tog ut bilen igår har stått flera månader. bilen gick bra i början sen gick den bara på fem cyllar. har kollat stift, komp och spridare sen öppnáde jag ventilkåpan och fick se att vipparmen till avgasventilen va av!!! och alla clips som ska hålla i oljeröret låg huller om buller second place is the first loser |
|
rsarits |
Ferlin: Vad det skall vara för komp vet jag inte, men det är inte så intressant, det viktiga är att det är ungefär lika på alla burkar, om det nu inte är mycket lågt. En gissning är att kompet skall vara 10-12kg Har du stora skillnader mellan cylindrarna så är det något allvarligt fel typ dålig toppackning, dåliga ventiler eller liknande |
|
buskenstrom: jag har själv råkat ut för detta två gånger!!! att just en avgasvippa har gått av... kolla kammen sen när du byter vippan... kan även vara idé att byta den om den är väldigt dålig... Ska det vara på det viset?! |
|
| tack för svaret rsartis..kollade kompet på min igår nämligen, låg mellan 12-12,5..inte så tokigt då! | |
|
Min polares 320 går nu perfekt. Cylinder bortfallet berodde på att kontakten till spridarnas kabelhärva hade fått en jäkla massa vatten i sig och ärjat sönder kablarna totalt. Idiotisk konstruktion på kontakten! Det ska va Opel! |
|
|
stensth: då kanske du vet vad en sån kostar vart man kan köpa om typ mekonomen har eller är det original delar som gäller? du kanske till o med har5 nån liggandes eller känner nån som har?maila isåfall tack på förhand second place is the first loser |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.