AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
789

synca telefonbok och bluetooth HF e46

Visa användare
141
c14ym0re
X5 40d M-sport 2011.
Hej alla glada!
Har sökt å sökt, men inte lyckats finna... så jag skapar en tråd om det istället.

Jag har blåtand handsfree i min E46 330 Cab, och det fungerar klockrent mellan min gamla telefon (Nokia 6230i) och bilen, och även lika så med en Nokia 6310i som jag har ligger i handsfacket.

Men, hur 17 får man över telefonboken till bilen?
Kör i skrivande stund med en gammal 6230i i väntan på Nokia N95.

Någon som vet hur man för över/syncar adressboken med bilen?
Vill även att alla sms som kan läsas via bilen skall visas som man å inte bara som "sms23 o.s.v"

Någon som vet om N95 fungerar tillsammans med blåtand i bilen?
Hört lite lösa rykten om att den kanske inte fungerar heller... (litet sidospår)

Mycket tacksam för svar, då jag sökar telefonbok i bilen :(

// C
Visa användare
141
c14ym0re
X5 40d M-sport 2011.
Hmm... en "redigera funktion" hittar jag inte... så stavfel får accepteras ;)
Det skall iaf vara "visas som namn"
"då jag saknar telefonbok i bilen"

// C
Det har gjorts en del tappra försök genom åren från några tillverkare av BT-handsfree, t.ex Parrot där man läst in telefonböcker osv. Resultaten har skiftat, ofta kommer nya funktioner i nya telefonmodeller som kräver uppgraderingar osv. Och nya modeller flödar som bekant ut hela tiden. Troligen kräver dessa funktioner vissa telefonmodeller som BMW har designat sitt system för, och sen kommer det nya igen osv... Tyvärr blev den "standard" som Bluetooth egentligen är lite för variabel, de stora tillverkarna, Nokia, S-E, Motorola osv gör hela tiden egna varianter osv som ställer till det när man vill köra telefonerna på andra system än deras egna. Ny BT-standard är på gång, den blir stabilar och mera användarvänlig än den som man kör idag.

FP
Buspelle
Min SE K610i synkar in telefonboken helt automatiskt utan att man behöver göra någonting (annat än självklart para telefonen med bilen)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.