|
|
|
|---|---|
|
som rubriken lyder, det satt en cd-spelare i när jag köpte bilen, men jag ville byta ut den. Sagt ocg gjort muskien flödade ur mina högtalare men när jag började köra så hade jag ingen hastighetsmätare, trippmätare eller bränsleförbrukningsmätare. Någon som vet vad det kan vara, alla säkringar ser hela ut, plus att allt står på tyska så jag fattar inte något... tacksam för svar //Pzymon | |
| finns det ingen som kan säga något, jag har kollat säkringar kollat kopplingen vid bakaxeln, jag ser inga kablar i kläm el. dylikt... | |
|
Det är ganska omöjligt att spekulera i per distans. Men nästan alltid finns felet att hitta i omedelbar närhet av där man varit och skruvat, dvs runt stereon, kanske kabelstammen eller dess kontaktstycken uppe runt instrumentet. Säkringar är knappast det första att misstänka, isf är det nåt annat först som bränt dessa, oftast klämda kablar, avskavd isolering, rena felkopplingar osv. På en del bilar, i synnerhet senare modeller finns hastighetssignal framdraget till stereons anslutning för styrning av volymen mht bilens hastighet. Kanske man kan sabotera för instrumenten om denna signal av misstag kortsluts osv. FP |
|
| jag får kolla lite närmre på allting idag... återkommer med resultatet. | |
|
Jag har hittat 2st strömkablar bakom stereon en "hängde" och dinglade, så jag satte fast en "sockerbit" så att den inte skulle kunna kortsluta någonstans. men hastighetsmätaren funkade inte iaf. då kopplade jag steron på den strömkällan istället, men med samma resultat, ingen hastighetsmätare. Inga kablar är trasiga eller skavda. kan det vara så enkelt att det är något bakom/i hastighetsmätaren?? //Pzymon |
|
|
jaha, nu har jag undersökt alla kablar och hittar inget misstänkt. Så nästa grej blir att kolla bakom mätarhuset. Ingen som har något mer tips? |
|
| nu funkar allt igen... | |
| vore ju bra att veta vad du gjorde för att det skulle fungera.. / Janne | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.