|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Kom direkt o tänka på denna tråden när jag parkerade bilen idag : Länk Notera att det är en tredje BMW till vänster om Porschen som också är fancy parked ;) |
|
|
Jag parkerar alltid lite mer till vänster i rutan, eftersom en eventuell granne till höger då har mer avstånd till min bil. På jobbet har jag fronten utåt om jag får möjlighet. Otroligt barnsligt och jag har också fått skämtsamma kommentarer om saken. |
|
|
Har alltid parkerat så långt bort som möjligt från ingången på köpcenter mm för att få "stå ifred", och alltid blivit lika förvånad när jag kommer ut och ser en hel flock med familjebilar runt omkring min, fast det är ledigt mycket närmare. Men förra veckan fick jag äntligen ett troligt svar på varför detta fenomen uppstår. Var och handlade och stod och pratade vid min bil med ägaren av butiken. En typisk småbarnsmamma med saab radhus osv. Hon tyckte bilen min var fin och av nån anledning så kom vi in på ämnet dörruppslag, jag berättade om ovanstående fenomen och hon höll med. Och berättade att hennes man hade sagt åt henne att ALLTID PARKERA NÄRA EN FIN BIL! För att då slår ju inte ägaren till den fina bilen upp sin dörr i deras SAAB. Vad som händer när barnen i SAABen kastar upp dörrarna för att stiga ur, kan man ju bara spekulera i... =) |
|
|
För att kunna kliva ur bilen när jag parkerar den i garaget så måste jag backa in den, dessutom är garaget 5, max 10cm längre än bilen. På stan brukar jag parkera bland dom fina bilar. ;) BMW - Beroende Med Wilja! |
|
|
Roliga kommentarer ni skriver :) Gör själv som många andra, parkerar långt bort där inga andra bilar står. Typiska: ute vid köpcentrat, barnfamilj i röd volvo där ungen sitter i barnstol och mamman försöker krångla upp bältet och ta med ungen ut ur bilen plus lite kassar och samtidigt fuffa upp sin bildörr i min sida med rumpan! Även lurigt med mat vagnarna som rullar iväg så fort marken lutar 1 grad.. :D Så självklart väljer jag mina ställen där bmw:n får mysa för sig själv. =) Har tillochmed blivit så paranoid så när jag går till bilen och ska åka iväg kollar jag lite snett ner mot dörrsidan för att se om någon klumpig människa dragit sin dörr i min. Vet ej om detta är normalt beteende :D mvh |
|
|
Sjoling: Tycker inte att det är paranoid beteende att kontrollera bilen. Brukar själv ta ett varv runt för att vara på säkra sidan. Ser jag någon som parkerar bredvid trots gott om andra lediga platser så händer det att jag tar ett kort med mobilen bara för att inte glömma bort ett eventuellt regnr. |
|
|
För min del beror det på parkeringsplaterna. Är det trångt och jäkligt så brukar jag backa in för att lättare kunna köra ut annars så brukar jag oftast köra in för att börja backa å krångla bland strässande bönder som ska storhandla är ju rent livsfarligt =) Men hemma på gården eller i mitt garage backar jag alltid in, p.g.a. andra skäl =P //Eric\\ Ny BMW-ägare |
|
| eric.and, vilka är de skälen? | |
kicken |
imorse parkerade jag 05:47 utanför BB..och matade den "fåniga" P-mät. med slantar, sedan valde jag en plats närmast möjligt. och samtidigt vid kanten.(elaka kantstenar) ställde ner höger spegeln..och backade in (varför vet jag inte?) ..men 06:38 blev det en liten kille ..och 13:30 åkte vi alla hem..sanslöst egentligen , ..men jag funderade på vägen hem hur en bimmer ser ut när han får körkort:-) m.v.h kicken:-) |
|
Seal, Jag är med i ett räddningsvärn och måste snabbt kunna köra iväg. =) //Eric\\ Ny BMW-ägare |
|
kicken |
eric.and : det låter j-vligt hållbart ,och rätt som "skäl"...:-) m.v.h kicken |
|
Grattis kicken till killen! Var en vis far nu och lär han vad som ska stå i garaget ;) Det där med att låna ut bilen till en 18 årig nybliven körkortstagare... NJAAA. :D |
|
kicken |
sjöling: tackar och bockar:-) ..ja hemska tanke att låna ut sin bil a.s.g ... nej men det där adra om vad som ska stå i garaget, är ju ett givet försök:-) "det som krokigt ska bli ska böjas i tid" m.v.h kicken |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.