AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.665

Hur parkerar du bilen?

Sida 1 av 2
Visa användare
507
GooCart
E24/ 635Csi -86
Från det att jag blev BMWägare har jag börjat parkerar med fronten utåt. Fantastiskt barnsligt men det är ju så mycket snyggare. Här på vår företagsparkering så är det nu några andra vanliga bilar som har börjat ta efter, vilket inte riktigt får samma effekt i mina ögon.
Hur parkerar ni?

mvh Magnus Melkersson
Sextrettifemman: Länk
Visa användare
26
Johan87
M535i -85
318i Touring -92
på fyra hjul... skämt åsido så brukar jag inte bry mig så mycket. jag gillar både fronten och rumpan på min bil!
sw
25
swedst
E91 335d -07
På tillräckligt avstånd från andra bilar så ofta det går för att slippa få dörrmärken från grannbilen när dom slänger upp bildörren i min.
Visa användare
700
A Lind
635 CSi -87
Ibland gör jag precis som dig GooCart. Fronten på 635:an är enligt mig mkt snyggare än bakdelen så vill man visa upp bilen är det absolut att föredra =).
Jag tillämpar samma metod som swedst :)

Mvh,
Kalle
___
Bilarna: Länk
Swedst metod tillämpas även av mig (Inte för att det hjälper. När jag kommer ut har det alltid flockats ett antal BMW-wannabees i varierande skick runt bilen), men hemma alltid med fronten utåt, fast det beror på en vedbod som står i vägen så det blir ett rent helvete att köra in i garaget utan att backa.

Mvh
Mikael
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Parkerar med nosen innåt,orka backa in. Fast jag som bara har ett utblås borde kanske göra det!? =)
Däremot oftast långt bort. Gärna på längsgående parkeringar om det finns sånna att välja på.

Mvh Johan
To
964
Tozzy
M5 -00
BMWSC NR 490
Som Swedst när det går, annars försöker jag "gömma" rumpan mot en vägg så det inte lyser M5 i omgivningen. Har blivit rätt nojjig sen jag skaffade M5'an, vågar knappt ställa ifrån mig bilen i stan längre :)
Visa användare
278
finnen318is
E30 318is-90 (Nr1 Krockad)
e30 318is-90 (Nr2)som används nu.
gjorde alltid som du med is´n och kommer garanterat göra det med nästa bil oxå! d är väll klart man visar upp den sköna fronten på sin skönhet! :)

Mvh:Jani
(Team FF Survival)
Backar oftast in, lättare och säkrare än att backa ut. Man är ju mer skärpt när man kommer hem från arbetet än när man är på väg dit kl halv 5 på morgonen också.

Men jag tycker det ser mer attraktivt ut med baken ut. :)
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Med "finbilen" så långt bort från andra jag kan eller över två rutor, med "fulbilen" så nära jag kan, helst bredvid bilar med barnstol.
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
Jag är också rätt barnslig, så jag tänker ibland på hur jag parkerar. X3:an är betydligt snyggare framifrån tycker jag, så utanför ICA vill jag att fronten ska synas. Men i carporten visar jag baken. Har en carportgranne som har en M5 -99. Han backar in för det mesta, så i början trodd jag han hade en vanlig 5-serie och brydde mig inte så mkt. Men en dag så hade han kört in och då hajade jag till direkt när jag såg avgasrören. M5 är trots allt respekt;-)
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Jag backar alltid in i parkeringsrutor oavsett vilken bil jag kör, tycker det är lättare att köra ut då. Att parkera med nosen utåt har för övrigt ett eget namn, "fancy parking", och en officiell hemsida: Länk

/Masten

Besök gärna min blogg! Länk
Visa användare
507
GooCart
E24/ 635Csi -86
Jag måste även tillägga att utöver min fancy parking så ägnar jag mycket tid och energi föt att hitta den optimala p-platsen. Jag har aldrig lämnat bilen obevakad på en större parkering och jag har ett slags system för att välja vilka bilar jag törs ställa mig bredvid, men systemet är så fånigt att jag inte tänker delge er det.

mvh Magnus Melkersson
Sextrettifemman: Länk
AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
Ibland brukar jag parkera långt ifrån alla andra bilar, när det finns få parkeringsplatser så parkerar jag mitten av 2 platser.

Är sååååå trött på bulor på dörrarna.
AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
Ibland brukar jag parkera långt ifrån alla andra bilar, när det finns få parkeringsplatser så parkerar jag mitten av 2 platser.

Är sååååå trött på bulor på dörrarna.
Jag gör med så AMET (med tanke på bulor) men

Det är lite lustigt för ofta har jag märkt att även om det är gott om tomma parkeringsplatser och man kan parkera utan ha andra bilar intill så är det väldigt ofta som om jag parkerat en bit ifrån de andra och det finns tomma platser runt om mig så kommer det ofta någon och parkerar så nära mig dom kan även om det är typ 20 tomma platser runt om dom kunde välja på. Varför gör man så?

Le
431
Lelle
520d touring -15
118d -08
325i cab. -02
http://www.garaget.org/bmwlelle
brukar försöka tänka på att iaf kanske rädda en sida från parkeringsbucklor å ställa mig längt ut på parkeringar fast risken e ju att man drar i fälgarna i kanten i ställe hehe men då e de ju iaf självförvållat, annars det där med att backa in eller köra in tänker jag inte jätte mycket på men de e klart kanske trevligare så klart att visa ansiktet än röven:D

Lelle
BMWCS 03900
Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
Mycket roligt på den sidan :)

T.ex att fancy parkers har 62% mindra risk att lida av stress, det är dessutom olagligt i Dorchester County of South Carolina och i Choctaw County i Alabama! :O

Man ska sikta på att vara bra!
Hörde en "kul" historia från en BMW-träff på 90-talet, då träffanordnaren tillika mycket stor BMW-entusiast kommenderade alla träffdeltagare att parkera med nosen utåt "För en BMW är ALLTID på väg någonstans!"

:)

Mvh,
Kalle
___
Bilarna: Länk
jag försöker atlltid så med nosen fir så att jag kan åka iväg på en gång i stället för att hålla på och backa.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.