AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
929

BMW orginal sänkfjädrar

Jo
292
JohanD75
G31 520d M-Sport Touring Xdrive 2019
Hej,

Var ner till den lokala BMW-verkstaden och diskuterade sänkning av min E46:a. Hade tänkt köpa en H&R-sats som sänker ca 35/20 mm till min bil. På verkstaden sa de att de tyckte jag skulle köra med en orginal BMW-sänkningssats som ska sänka lika mycket som H&R-satsen. Tydligen heter denna BMW-satsen "Comfort" och sänker 35/20 det med. Ska kosta strax över 2000 spänn.

Vart kan man kolla upp detta, har BMW alltså egna sänksatser? Någon som provat? Vill inte köpa något jag inte vet något om.

Tacksam för svar.

/JD
st
351
stoffe69
328ci -00
har faktiskt inte hört något om sänkfjädrar, endast deras sportfjädrar som sänker en del.
Jo
292
JohanD75
OK, det kanske är deras sportfjädrar han menade. Huvudsaken är att bilen blir lägre :)

Ingen som vet vart man kan hitta info om dessa?

/JD
Zt
399
Ztefan
520dT M-Sport F11 -12
Jag skulle definitivt satsa på H&R-satsen. BMWs sportfjädrar sänker väl en ca 15mm både fram och bak och det ser enligt mig lite konstigt ut. För blir högre fram än bak. När jag köpte min bil satt det på H&R 35/20 men nu har jag lagt på H&R 55/35. Jag har aldrig hört om att BMW skall ha flera olika sänksatser.
mvh
Jo
292
JohanD75
Ok, M-chassiet sänker väl ca 15/15 mm, så står bilen idag. Vill egentligen bara tighta till mellan hjul/skärmkant fram och då hade 20 mm till där blivit toppen.

Ska ner och höra mer med honom idag, kommer ihåg att han sa något om att det var Eibach som tillverkade dessa fjädrar till BMW... Vilken soppa :)

/JD
Ex
940
ExHonda
325i Coupé -94
528i Touring -97
Jag byte mina m-chassiefrädrar bak nydligen, då dem har gått av. Dock så kostar bara bakfjärdrarna 1995kr, fram var var ungefär samma pris, så 2000kr för sänka runt om låter billigt om det är orginalgrejjer.
Jo
292
JohanD75
ExHonda:

Håller med om att det låter lurt med "bara" 2 tusen för fjädrar runt om. Hmm, jag kan ju ha missuppfattat honom, men jag ska iaf ner till dem om en timme och bringa ordning i ärendet...

/JD
Jo
292
JohanD75
Nu har jag beställt.

Det blir en 40/30 sänkning av min E46:a, BMW:s egna sportfjädrar. Fjäderpaketet går på ca 3 tusen. Bilder kan läggas upp på resultatet om någon är intresserad.

/JD
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.