AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
786

Däckrekommendationer. Org m3 e46 19" fälgar

Da
95
Davajn
Bmw X3M Competition
Ena bakdäcket har fått en skada av en vass sten så det är bara bita i det sura äpplet och investera i nya bakdäck.
Just nu sitter det 255/35/19 Conti supercontact2 men det ser ju förjävligt ut när däcket bygger innåt.
Så frågan lyder. Vad för däck vågar man satsa på bak, när man har nästintill nya framdäck (225/40/19 Conti supercontact2).
Och för att få samma rullomkrets som 255/35 så måste jag väl gå till 295/30? Men ser att många rekommenderar 275/30/19 här på forumet. Det blir -2.042% skillnad i rullomkrets. Kanske går att leva med?

Vågan man mixtra däckmärken fram och bak? Sugen på prova Potenza däck.

Vad är gränserna på vad för däck som går på orginalfälgarna? Har inte riktigt hitta vad det är för bredd på dom.

.!.. o[õ_Õ]o ..!.
Ja
122
Jante82
1M Coupé -11
Frågan är, har du SMG? Då kan det va lite kinkigt med skillnad i rullomkrets iom att det fungerar mha DSC och hjulsensorerna.. Jag har 275/30 19" bak vilket ser betydligt bättre ut än org 255/35 19".

Se lite denna tråd om DSC och rullomkrets:
Länk

MVH Johan
Da
95
Davajn
Bmw X3M Competition
Har manuell låda men den där tråden gav lite klarhet i mina frågor. Dock borde det ju inte vara någon skillnad på smg/man när båda har DSC

Blir å köpa 275/30 iaf och prova. Får se hur det blir tillsammans med 225/40 fram.

.!.. o[õ_Õ]o ..!.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.