|
|
|
|---|---|
Mr_Knight |
Man blir ju less, köpte bilen i söndags och nu kommer nästa fel. Började som ett doft metalliskt gnisselljud bakifrån. Kunde senare ibland "knäppa till" vid varje varv hjulet rullade runt. Sen nu ikväll small det till lite mer och kändes nästan som bilen satte sej lite (kan vara inbillning) och bilen gick mycket trögt när jag provade rulla.. tur man var nästan hemma! Hissade upp bilen och hjulet rullar mkt trögt samt att det knappt går att rubba vid ett ställe när man drar runt. Första tanken hjullagret, men samtidigt låter det inte mer eller mindre om man svänger fram å tillbaka. Hur låter det om drivknuten är paj? |
| Hissa upp bilen & lossa skruvförbandet till drivaxeln vid bakväxeln. Nu kan du känna om det är hjullager eller drivknut. Är det hjullagret brukar det glappa ordentligt.... | |
Mr_Knight |
Efter en god natts sömn är jag inne på att det borde vara bromstrumman till handbromsen, nån fjäder som släppt eller liknande (hände mig på en annan E30.. samma ljud) Vars sitter trumman för handbromsen? sitter det en på varje sida eller en centralt? Och hur demonterar man detta? mkt tacksam för svar |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.