AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.234

Min bil, skriv vad ni tycker

Sida 1 av 2
Visa användare
193
m5_olli
M5 3,6 Macaoblau-92.

325D 2009
Här har ni länk till min bil, skulle vara kul att veta vad andra tyker om pärlan

Länk

mvh

BMW M5 för life. Snart Schrick kamaxlar och mappad
Gemini__
Tycker den är fin, stilren utan en massa stylingattribut. Fortsätt i samma stil =)

Dokumentera gärna när du har isär lådan och byter synkring, alltid kul att ta del av.

Mvh:
Thomas
Od
81
OdiN88
320Ci E36 -95
325Ci E46 -01
M5 E39 -00
Hej m5_olli

Jag får bli första man att kommentera din M5:a

Den var rå fräsch.. gillar den verkligen.. :)
Visa användare
193
m5_olli
M5 3,6 Macaoblau-92.

325D 2009
tackar så mkt, tyvärr är lådan redan renoverad och att dokumentera tänkte jag inte på då, kanske någon på forumet som vet lite mer om min bil än vad jag vet

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Snyggt!

Varför har du bytt inredningen? Lite nyfiken.

//Schnitzer
Visa användare
193
m5_olli
M5 3,6 Macaoblau-92.

325D 2009
Tjena Schnitzer, ang din fråga om bytt inred, det är inget jag gjort, vad syftar du på skulle vara kul då andra ägare kanske gjort det mvh

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Jo, det har nog någon ägare före dig gjort då. Ser du instrumentkonsollen? Den färgen såldes inte med svart skinn, enbart via BMW Individual, men det lutar åt att någon har bytt inredningen eftersom också mittkonsollen har fel färg.

Har du listan på din bil? Jag gillar på att den hade inredningen Silbergrau (0416).

Schyst med Schrick-kamaxlarna =)

//Schnitzer
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Edit:

Alltså nappaläder/tyg!

//Schnitzer
Visa användare
193
m5_olli
M5 3,6 Macaoblau-92.

325D 2009
Schnitzer nej jag har ingen lista på min bil, du kanske har att skicka. Tror du att stolarna är bytta eller mittkonsollen. Kammarna är inte monterade ännu ligger på hyllan, ska i vinter efter jag gjort en renovering på toppen. mvh

Lite för låg i fronten för min smak, i övrigt mycket fin.
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
m5_olli:

Ska se om jag kan fixa listan åt dig. Kan ta ett tag!

Jag tror att mittkonsollen och instrumentkonsollen är original från fabrik, men den svarta inredningen är eftermonterad. Jag vet hur det är när jag ser listan. Ska se om jag kan få tag på den.

//Schnitzer
pe
554
perf
320xd e91 -09
Sänkt eller trötta dämpare?
Dr
893
DrSakke
M5 touring -93(såld)
BMW 2002 -69(såld)
530dat -99
Hej!
Jo m5_olli:
Som Schitzer säger, så är den ljusgråa instrumentbrädan och mittkonsollen originala, antingen i kombination med grå halvskinn eller alcantara/tyg i grått. Den som har bytt inredningen har inte löpt linan ut och bytt alt utan nöjt sig med stolar och dörrsidor
Sannolikt har man velat ha helskinn i bilen uavsett färg.

Oavsett, fräsch och fin bil.

MVH:
Sakke
Dr
893
DrSakke
M5 touring -93(såld)
BMW 2002 -69(såld)
530dat -99
Hej!
Såg precis att bilen var en 3.6:a trots att den var en -92:a, så sannolikt har den haft halvskinn förr....

MVH:
Sakke
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Hade inte listan, men ska försöka få tag på den längre fram.

//Schnitzer
Visa användare
202
Schrickm5
BMW F11 M550d xdrive 2013
oooh Schricks!!! Still expensive i believe?
Having said that in 3rd gear at 6600rpm....Houston we have lift of.
Visa användare
193
m5_olli
M5 3,6 Macaoblau-92.

325D 2009
Okej synd att inte detta är org inred då, men å andra sidan är det ju tuffare med buffelskinn och elstolar, men försök få fram någon lista Schnitzer.

perf: Dämparna är inte trötta, det sitter ställbara koni fram och sänkfjädrar

mvh

Visa användare
875
Europa Meister
E31 850/6 -91 M-sport
Snygg bil oavsett vad som är orginal eller inte, gillar dock färgen bäst! Bilen verkar ha hamnat hos en bra ägare.
mvh Daniel

Länk
När det händer så händer det fort, Autobahn
Visa användare
193
m5_olli
M5 3,6 Macaoblau-92.

325D 2009
Europa meister: Tackar, jo färgen är kanon en av de snyggaste på m5. Bilen sköts och underhålls rätt aldrig vinterkörd och knappt när det regnar. Delar som är bytta ar bytta till BMW org delar. Och jag känner de två tidigare ägarna väl då de är mina kusiner.

Lite saker som ska bytas här näst är nya däck( förslag mottages gärna ) Har kört på Vreidstein, Brigestone Potensa och Conti contact 3, de sist nämnda gillar jag inte rikigt, så ska jag satsa på Potensa igen eller? Och så blir det byte av bussningar i fram och bakvagn, vad ska jag ha BMW org eller Powerflex.

mvh

pe
554
perf
320xd e91 -09
ska bilen vinterförvaras rekomenderar jag powerflex som inte torkar och spricker lika lätt som vanliga gummibussningar.
Visa användare
193
m5_olli
M5 3,6 Macaoblau-92.

325D 2009
ja det gör den, så det blir nog att köpa powerflex, men vissa säger att man inte ska ha alla i powerflex fram för att de typ skulle slita ut framvagnen.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.