|
|
|
|---|---|
| Man hör ju ofta talas om gamla MB e-klass som passerat 40000 utan några beskymmer förutom ordinarie slit-delar. Håller e34 samma mekaniska standard? Vet ni andra om några exempel? | |
| Min har gått bra långt,säkert 40k.Inga som helst problem i motorn,dock har karossen svikit efter lite. | |
|
Sett en gubbe med en 70 tals MB som gått 72000 o orginal skick! Min gamla BMW 518 har gått 33000 när jag köpte den, 48000 när jag sålde den! BMW - Beroende Med Wilja! |
|
| Ett välskött x säkert lätt över riktiga 40" mil...Har själv en Passat med 37" mil som rullar på bra, dock inget välskött x... | |
| Ett välskött x säkert lätt över riktiga 40" mil...Har själv en Passat med 37" mil som rullar på bra, dock inget välskött x... | |
|
Hej, Min har gått 38000mil och det enda problemet är att rosten kommer. Lars |
|
|
har haft en 524td e28 när jag sålde den hade den gått 53tusen,mil alldrig rörd motor endast flitiga oljebyten och övriga slitdelar (vattenpump,startmotor och generator) vinkel är livet |
|
|
en bekant till mig har en 525i sedan som har passerat enda till 55000mil och går fortfarande klockrent.oljebyten har gjorts var 500mil.hans ägo sedan den var ny årsm -94.+ lite slitage delar som ovan... |
|
|
Över 100.000 mil om den sköts rätt torde väl vara realistiskt med alla BMW. Om det är en bil med aut så kanske lådan behöver bytas vid ca 40-50.000 mil. |
|
| Instämmer med henke. Särskilt e34 borde begränsas mer av omhändertagandet än av konstruktion (m40 kanske undantaget). 100k mil känns inte orealistiskt. | |
|
Min 535a dog med 37500 på mätaren. Dock inget fel på motorn, den säljs för övrigt på en skrot i halland med bedömningen A+... *BAWORAK* |
|
| M-modellernas motorer håller sällan över 50.000 mil iofs. Om det sen beror på dålig skötsel eller ej det vet jag ej. | |
rsarits |
530 e34 (V8) sålde jag för tre år sedan med 41000 mil på mätaren, den är fortfarande i trafik och fungerar utmärkt |
|
Jag skulle säga att de flesta E34 äts upp av rost i första hand. Jag har dålig erfarenhet av BMWs äldre 12v motorer, men M50 och M60 motorerna verkar inte vilja dö i första taget. Bortsätt från de M50 som gött genom kokning. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.