|
|
|
|---|---|
| Sen nær jag fyllt vatten o vatten o vatten, så slutar den lækka o så bliver det varme i bilen igen, o så er kylaren tett igen, men så efter ett tag, så børjar det igen. Hva i alla dagar kan vara fel??? Elfel? Verkar som vattenet inte kommer runt om, samma som jag haft på andra motoren, orka innte palla med det, satte i denna som var problemfri tills den kom i denna bilen... | |
|
du har nog luft i kylsystemet. ställ bilen i en brant backe på med full värme full fläkt öppna luftskruven bredvid kylarlocket häll i vatten till normal nivå. starta motorn 2000 varv en stund. kommer värme? stäng motorn vänta en stund fyll vatten om det blivit låg nivå i expkärlet skruva igen avluftningen. NJUUUUUT av din beamer....... titta till vänster så finns det gör det själv tips på att byta vatten pumpen. (om den skulle koka o trilskas efter att du luftat den har du fel på vatten pumpen eller tryck i kylsystemet pga toppackning/spricka i topplock möjligen tät kylare men mycket ovanligt att dom blir helt täta.) lycka till Micke |
|
| Men vattenet renner ju ut i botten på kylaren, verkar som det bygger sig upp tryck i den, men at vattenet inte kommer sig rundtom..... Er det då vattenpumpen? Kylaren bliver pløtsligen tæt igen o fungerar som normalt, o så bliver varmen bra, o pløtsligen igen så var det inget vatten som var rundt om i systemet, det er inget fel på toppen eller topppakningen.. | |
|
köp ny kylare. jag trodde givetvis att den rann över kokade eller så. hål i kylaren då köper man ny kylare....dårfink |
|
| Men i dag igen så kommer inget ut ur kylaren... Så det er vel du som er dårfink då, som inte fattar at jag vill frem till at den bygger upp tryck, och att kylaren har en ventil som lar vattenet komma ut. | |
| Lämna in bilen Tommyknocker, aldrig bra för en BMW att tappa vatten. Risk för att toppen spricker. | |
| Haha.. Jag ville gjort det om økonomien sa det var oki. Men jag byter vattenpumpen o kollar om det er bra, den blir inte kørt nu nær inte allt er som det skal. Takk før ett bra svar iallafall, Mvh Alexander | |
|
Hej! Som sagt så ta ut vattenpumpen och se om den är hel, det sitter plasthjul orginal. Du kan köra förbi en mack/verkstad och mäta om du har CO halt i kylvätskan=topplock eller packning trasig. Mvh Jonas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.