|
|
|
|---|---|
|
Någon här som har erfarenhet av att dra lågnivå på E36 från huvudenheten till bakluckan? Svårt? Något man bör tänka på? Ser ju inte så svårt ut för äns man kommer till sista biten mot radion. ---> M POWER <--- | |
|
Dra inte lågnivåkablen under listerna på passagerarsidan av bilen för där går + kablen fram till motorrummet. Biten vid radion tyckte nästan jag var den lättaste biten........ |
|
|
Persson----> men hur fan kommer man upp bakom radion.. finns ju inget hål nån stans där? Tack för tippset om pluskabeln. ---> M POWER <--- |
|
| Vart ska du dra kabeln, under listerna på vänstersidan eller under mattan i mitten? | |
|
där de är lättast??=) ---> M POWER <--- |
|
|
Jag tyckte det var rätt lätt att dra det under listerna och sen upp bakom panelerna bak. Föratt komma fran till stereon så skruvar du bort panelen under ratten och drar dom bakom till stereon. kolla Länk han har iofs dragit kablarna i mitten men det kanske kan ge dig någr ideer. |
|
|
tackar=) ---> M POWER <--- |
|
jeppe_L |
om man drar ut huvudenheten, och känner med fingrarna åt höger, så e det ett hål neråt...där drog jag ner min och sen berdvid växelspaken,och under alla facken vid handbromsen och sen undermattan och ragt bak undet baksätet.....så min sladd e inet synnlig nånstans |
|
Dra INTE lågnivån i listerna på vänstersidan ..... det har jag gjort och även min kompis,, vi har båda två otrevligt generator vinande i högtalarna ,,, om man sedan sätter igång värmen i bakrutan så låter det som om man har en turbin-driven bil. enl. vad jag har sett i efterhand så är det mitten av bilen som gäller om man vill komma undan störningarna. RazorBack |
|
|
Jag kör med dubbelskärmad lådnivå på vänstersidan under listerna och har högtalarkabeln från stegen til framsystemet i mitten av bilen. Jag har inte fått en enda störning. Det kommer upp en kabelstam på vänster sida av baksätet. Om man får generatorvin så kanske man kan prova att dra om kabeln vid baksätet så den kommer ut vid skidfacket. Det kan göra lite skillnad. Annars är det bara att inhandla ett avsärmningsfilter för lågnivån.... |
|
| Tror att vart man ska dra kabeln är olika från bil till bil. De flesta säger att höger sidan är kass att lägga kabeln , pga av strömkabeln , men för mig har det funkat helt perfekt, inga som helst störningar, utan några som helst avskärmningsfilter. Så det bästa är ju att prova sig fram, ingen bil är lik någon annan. | |
|
När jag skulle dra mina lågnivåkablar så slet jag ur stolarna, baksätet, ryggstödet och mattan och sedan drog kablarna under plastkåpan som finns under mattan under förarstolen, typ där de flesta små kablar går... Det var inga problem! Mvh Johan |
|
markus00 |
ganska mycket jobb förstår jag... |
|
markus00: Var detmig du menade? i så fall, nepp var absolut inget problem, tog inte speciellt lång tid.. kanske lite tålamod men annars hur lätt som helst. Baksäten och ryggstöd är ju bara att bokstavligt talat rycka ur, sitter inte fastskruvat. Lisen till vänster om sätet sitter med typ två skruvar, och sedan instegslisterna är bara att rycka ur. stolarna sitter med fyra skruvar, flupps så är dom borta... och sen sliter man ur mattan.... voíla! Mvh Johan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.