AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
808

montering av rullingsbågar?

Pa
2
PatrikLAV
Z3 M roadster -98
hej!

har precis köpt en Z3 M roadster och fick med ett par rullningsbågar med på köpet(ej monterade). Men vad jag har förstått så behöver man speciella consoler bakom stolarna med hål i eller? vill inte borra egna hål, kan ju gå hur som hellsT:)

så min fråga är var man kan köpa sådana? har förvaringsutrymme där bak och inte någon bas som jag läste att vissa har.

om man skulle be BMW montera dom, hur mcyket skulle det kosta?

Mvh Patrik
Visa användare
64
Xeik
520d Touring -11
320d Touring -07
Här finns lite info om ämnet, det har diskuterats tidigare.

Länk

Länk

/Emil
Pa
2
PatrikLAV
Z3 M roadster -98
jag har varit inne på alla sidor jag kan hitta och sökt efter sidor med bmw delar men kunde inte hitta någonstans att köpa plast delarna, bara bågarna, men dom har jag ju.
så jag ringde bmw och bad dom beställa men 1 av dom 7 delarna gick knappt att få tag i. dom sa att dom visste inte när dom kunde få in en att det kunde dröjja för det inte fanns därifrån bmw centret beställde dom.

så vore MYCKET tacksam om någon kunde tipsa om en site som man kan beställa delar på.

den jag söker är 51-16-8-407-238 det är den stora delen, förvaringsboxen, kan ses på denna sidan en bit ner Länk

tacksam för hjälp
Z3
442
Z3kent
Z4 coupe 3.0si -07
Hej! Sök på bildelsbasen.se det kan finnas på någon skrot, det är mycket plastdelar du behöver samt bottenfästen för bågarna 54618401337 0ch 54618401338. Sen bör du ha ett vindskydd för runt 1500kr. Totalt hamnar du runt 10000kr för lite plastdelar.....de ska inte va något problem för din BMW hem delarna fixa på några dagar tycker man. Montaget en gissning runt 3000kr. Lycka till. Mvh Kent.

Min bil 2007
Länk
Ma
650
Mats Landh
e61-06
Rover Mini Cooper-92
Här Länk finns några av plasbitarna. Vet inte om det är dom du behöver, men kanske hjälp på vägen.
Mats
Z3
442
Z3kent
Z4 coupe 3.0si -07
Nej de undre behövs inte till PatrikLAV, de enda plastbitarna man behåller och man ser pris 1300kr...för de 2 bitarna, nej sök på bildelsbasen mitt råd. Du har fördelen då de fanns i antingen svart eller i beige. Fify-fifty:s chans. Lycka till igen.

Min bil 2007
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.