|
|
|
|---|---|
|
Installerade nya dämpare igår och lyssnade på musik hela tiden (ca. 5 timmar), och idag har jag pulat och donat lite mer och lyssnade på musik (ca. 3.5 timme) och självklart tog batteriet slut. Inga problem tänkte jag och kopplade in volvon som starthjälp, jag skulle ändå ut och slite ned det sista på däcken innan jag byter imorgon. Jabba jabba, det gick inte alls. Den hoppar igång som vanligt men tvärdör direkt. Det blir som ett Brruumm bara. Snackade med BMW men det var inte direkt upplysande. Jag ska prova att ladda batteriet under natten och se om det funkar bättre. Någon som har några idéer eller glada tillrop !? /P | |
|
Jag säger och tror att förmodligen dansar ditt batterie på sista valsen och är därför svårt att "ladda" upp. Man ska som sagt aldrig djupurladda ett batteri och stereo med slutsteg och grejer suger ut väldigt mycket. Mitt tips är ett nytt och fräscht batteri... kanske en aning högre start ström :) Lycka till; Mvh; Christofer |
|
| Verkstan konstaterade att startspärren slagit bakut. Krävdes bogsering + omflashning á en massa tusenlappar. Jädra elektronikskit =) | |
|
Hej M3carbon. Jaha det var ju trevligt att du hittade felet. Var det kollektorn som var sönder? Mvh; Christofer |
|
|
Nix, Enligt verkstan så trodde startspärren att bilen höll på bli stulen när batteriet tog slut. Lam förklaring men efter omflashningen så funkar den igen. /P |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.