|
|
|
|---|---|
| Har sett att det finns en del MP3 komp. spelare på marknaden. Jag är dock intresserad av en hårddisk lösning med MP3. Kenwwood har tydligen en HD enhet på 20Gb som jag hittade på en USA site för ca $720. Någon som har en en länk till en site där det går att köpa, eller tips på butik (Stockholm). | |
LoveDoktor |
om du inte vill köpa kenwooden så i juni/july kommer sony att komma men en otroligt snygg spelare med inbygd 20gb`s hårddisk för mp3 eller om du vill spara filsnutttar i den... jäkla cool maskin m.v.h. Frank |
|
Men sluta, bygg en egen ! Det är inte alls svårt, o defenetivt billigare ! ICQ: 7386329 dalnet: #bmwpower myztx |
|
jocker18@home.se |
Z, men då snälla berätta hur man gör, som elektriker har jag ingen idé..... WmB SoundZ |
|
Jag har kollat på HD-lösningen, och det verkar krångligt. Plocka ur HD:n ur bilen och släpa iväg den till kontoret. En modell krävde att man monterade dockningsstationen i ett 5,25" fack i datorn... Jag har beställt en CD-växlare (Kenwood) som klarar MP3, då får man i alla fall 7 GB och det är lätt att byta ut hela eller delar av innehållet, (bränna nya skivor). 7 GB motsvarar nästan 100 CD, vilket är klart mer än min hela samling. Nu sitter jag och MP3-konverterar för fullt, snart halvvägs! |
|
|
Låter som ett bra alternativ "mikebike". Var köpte du och vad kostade det ? Att bygga själv låter lite väl krångligt. Om man inte tycker det är bekvämt med en Lap Top i knät eller mellan sätena. Om det däremot är någon mindre pekskärms historia du (Z) menar, med kombination dator i baklucka så är jag med. Och inte oäven för att försöka om priset är rimligt. Har ett moderkort med 256 Mb ram samt tillhörande Athlon 800 MHz processor och 46 Gb HD liggande, om detta går att använda :). I övrigt, tack för svaren ! |
|
|
Vad är problemet med att ta in disken på kontoret? Är det lättare att bränna CD-skivor, eller hur hade du tänkt att få över musiken till bilen? Tycker det låter smidigt jag! Dessutom kan man ju ha fler diskar om det inte skulle räcka till... Kan man ha okomprimerad musik på disken också? Då skulle jag skippa CD-växlaren och inte ha skivorna i bilen. Blir rörigt med fodralen efter ett tag tycker jag, och ibland vill man lyssna hemma också- Mulle |
|
|
Här har jag beställt Mp3/CD-växlaren: Länk Ja, jag tycker definitivt att det är lättare att bränna om en skiva än att plocka ur och frakta en hårddisk. Dessutom kan man be någon annan bränna en skiva, ha med sig en tom CDR hem till kompisen et.c. Planen är att lägga upp 6-7 olika MP3-album i datorn som sedan bränns till CD. Varje album har ett tema, typ Rock/Eng/Manl.artist, Rock/Sve/Kvinnl.artist o.s.v. Någon gång emellanåt uppdaterar man sina album i datorn och bränner en (eller flera) ny CD. Resterande platser i växlaren kan man man den senaste köpta skivan, eller någon lånad et.c. Växlaren spelar både MP3 och vanliga CD, förutom vanlig avspelning kan man spela upp med random/en skiva eller random/alla skivor. Jag vet inte heller om det är någon skillnad i driftsäkerhet mellan en hårddisk och en CD-växlare, men går växlaren sönder så har man ju kvar skivorna. Dessutom är det en viss prisskillnad; växlaren kostar knappt 3 000:- |
|
|
Om man vill bygga själv så har VIA släppt ett nytt moderkort som bara är 17x17 cm och endast kräver positiva spänningar. kostar 1700 spänn på datorbutiken.se. Den har tv utgång och 800mhz processor. Skaffar man sen en 4" lcdskärm minne och en HD kommer man ju undan för en 4-5 tusen. Och då kan man ju få dvd och hela baletten. Man kan ju styra winamp med nån USB kontroller om man vill. En sån liten dator borde ju få plats i handsfacket utan problem. Skulle kunna bli ganska fräckt /Peter |
|
| dr_mullweiser: Du har inte sett mitt handskfack ser jag! Inte ens instruktionsboken får plats! | |
Phille |
Tjenna.. varför inte köpa en Mstation.. 3papp för 10gb hdd och fjärr samt en enhet du kan lägga fram.. med display.. kolla netonnet.. |
|
Annars finns MP3 Neo Bilmonterad MP3 spelare som man sätter in en egen hd i. Tror man kan ha upp till 40gb. Finns på www.jmeab.se |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.