|
|
|
|---|---|
|
He Jag upptäckte i helgen att kontakten till min dragkrok har fler poler än vad "vanliga" släpkontakter har..... Det tycks vara typ 13 poler istf typ 7 , och då har någon menat att jag förmodligegn har en kontakt tänkt för husvagnar med utbyggd funktionalitet. Men jag vill ha kontakten som passar vanliga släp o.dyl och undrar nu om någon vet om det 1.) finns adapter att sätta på? - isf var och hur mycket kostar den? 2.) att byta hela kontakten låter svårt, vem gör det? vad kostar det? övrig info emottages tacksmt mvh beemv | |
|
Jag monterade en ny krok på min M5'a förra vintern och då följde det med en adapter som "skruvas på" typ bajonett som omvandlar till 7polig kontakt. Borde gå att köpa separat hos BMW, ingen aning vad den kan kosta dock. Annars har nog Mekonomen och dylika butiker adapterkablar som kan kopplas emellan. Mvh /Thomas |
|
|
Adapter finns att köpa på dom flesta biltillbehörsfirmor. Inkl Biltema. Dom är av typen bajonetfattning som Tozzy beskriver. ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
|
har du 13 poler på bilen och 7 på husvagnen så kommer biltemas adapter inte att passa... den omvandlar åt fel håll. Var i din sist för ett tag sedan när jag skulle dra släp i samband med flytt. Biltema adaptern omvandlar som sagt åt fel håll och det verkade som om de bara har en typ adapter. Autoexperten hade en som passade kostade 130 kr om jag inte minns fel. __ Bilblogg: Länk |
|
|
Ok, tack för snabba svar. Skönt att det finns adapter så man slipper installera om hela kontakten. MVH beemv |
|
|
Är du säker Mugge? Jag köpte min på Biltema. Var dock något år sedan så saker kan ju ha förändrats. ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
|
Jag behövde en kontakt och blev skickad till biltema. Där frågade jag en säljare som gav mig en omvandlare. När jag granskade kontakten noggrannare, så såg att saker inte verkade stämma så jag jämförde med en lös kontakt och kunde då se att det var omvandling åt fel håll. Kontaktade säljare och fick veta att det inte fanns ngn omvandlare åt andra hållet. Jag letade lite själv men kunde inte hitta ngt. Den 7-poliga kontakten är ju en kombination av han och hon stift, de måste stämma överens, vilket det inte gjorde på biltemas omvandlare. Dessutom så var biltemas omvandlare 70 kr dyrare än den jag köpte på AutoExperten. __ Bilblogg: Länk |
|
|
Denna har jag: Länk ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
|
Jag ska kolla upp detta, kanske är man ute och cyklar. Återkommer så fort jag har kollat upp det. __ Bilblogg: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.