|
|
|
|---|---|
|
Börjar snart ge upp, trots att jag inte brukar göra det i första taget då jag gillar mek.utmaningar, men nu...puh.. Check-kontrollen varnar för låg spolarvätskenivå på min 525.a trots att följande är gjort. - Provade med att bygla (kortsluta) kontakten, som ju i vanliga fall brukar funka med dessa givare! Pling.."Waschwasserstand"... - Köpte ny nivågivare då jag trodde att det var den som strulade, sedan var den inte så dyr heller (har dock kollat upp min gamla och den funkar!) Pling.."Waschwasserstand"... - Kontrollerat check-kontroll modulen genom att prova två(!) olika andra. Pling.."Waschwasserstand"... - Bytte givarkontakten (som kommer från kabelstammen). Pling.."Waschwasserstand"... Givaren sitter rättvänd så något sådant banalt fel är det inte! Intensivrengöringsburken, som sitter mot torpedväggen, har ingen nivågivare, burken dock välfylld! * Vad kan vara fel, jag funderar på kabelbrott någonstans men kan dock inte hitta något sådant och kan inte heller förstå när ett sådant kunnat inträffa då Pling.."Waschwasserstand"... bara kom en dag när jag skulle starta bilen. * Ska det komma 12V till givaren, hur funkar dom? När jag mäter på kontakten har jag inte 12V där i varje fall. | |
|
Ja har haft samma problem men som tur var var de bara att byta själva givaren...i ditt fall så vet ja inte som ser ju inte lika ut i motor rummet ens Mvh Mr-speed go for 540 manuell |
|
bratten |
Oj Hade en -89 525i med samma problem kom alltid upp när det var fuktigt ute typ tidigt på morgonen eller på vinter halvåret.Sputa 5-56 över alla kontaktdon hjälper något sånär bättre. |
|
- har du provat o fylla på spolarvätska då?? förlåt, kunde bara inte låta bli o kommentera.. *ler* mvh Danne 390Nm - oljebrännare! nu med 20" 'igen' Länk |
|
|
BMW-Danne: Grrrrr..... ;-) |
|
Anders Wängström |
Tjusningen med bmw. Kul när det funkar!!!! M3 POWER!!!!!!! |
|
Låter som ett kabelbrott någonstans , då den "plingar" på bruten krets. Bara ut och mäta :-) MVH David Öfverdahl-Forslöf |
|
|
Pling!.. har precis samma fel på min 525iT-95. Pling! Waschwasser... Kommer inte alltid direkt vid start, men kommer alltid inom en minut efter start. Låter inte det som en kabel som inte kan bestämma sig om den skall vara av eller inte? (har kollat givaren och byglat kontakten utan effekt) Är det någon som har några säkra tips på var kablarna brukar gå av. Jag skall mäta i eftermiddag, sen skriver jag och talar om var felet var. /Mattias |
|
|
Vrid denna givare uppochner, den sitter väl på spolarbehållaren? Hade detta på min E-34 a löste detta på detta enkla sätt. Ditt fel låter för mig som glapp ngn stanns. NoFear |
|
|
"Roligt" att denna tråd fortsätter ;-) Mitt bekymmer består och jag har provat i stort sett allt! Jag är nästa säker på att det är ett jordfel någonstans, jag kan dock inte finna det. Efter motortvätt dock, då felmeddelar det inte, men så snart allt torkat då fortsätter det. Fukten gör säkert att det tillfälligt blir kontakt är min gissning. Kemajo, återkom gärna när du mätit. Tacksam för alla tips! -Upplev körglädjen i M3 E30! |
|
|
Kära BMW bröder och "Pling" hatare! Jag skulle ju ut och mäta efter kabelbrott igår i jakt på "Waschwasser... pling! Jag måste erkänna något otroligt pinsamt. Det är nästan så jag inte vill skriva det, men... Jag visste inte att det satt en spolarburk till bakrutan bak i bilen och den hade ju en givare och var ju nästan tom! Ahha! Jag fyllde och no more pling! Jag lovar att aldrig skriva mer i detta forum, åtminstånde på några dagar. |
|
|
Kemajo : Haha.. jag kunde inte hålla mig från att skratat lite :) Jaja.. men det var ju tur att det löste sig :) /Jimmy Länk Länk -- BMWTRÄFF I GÄVLE, ANMÄL DIG NU! |
|
|
Lyckans du som är touringägare och har så enkel felsökning ;-)) -Upplev körglädjen i M3 E30! |
|
|
Kemajo! Ett plus i kanten för att du bjuder på dig själv, dessutom skönt att det är enkelt i bland! www.bimmer.nu sidan för bmwtokar! Nu med tokbra kalender.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.