|
|
|
|---|---|
|
Jag har lite problem med min låda, Har en 525iA 89'a, E34 modellen. Jag körde normalt, parkerade i omkring 30 minuter. när jag sen skulle köra iväg så drev den knappt framåt överhuvudtaget. Bakåt går den normalt som den ska. Har inte slirat någonting eller växlat knepigt före heller. Det är då en ZF 4 HP 22 EH låda. mvh / Batta | |
|
Vad händer om du lägger i körprogram M och startar med spakläge 2 resp 3? molle |
|
|
var ute och prövade lite nyss. Det blev ingen större skillnad med M och 2 eller 3 mot för vad det var förut. med däremot när jag slog i S och prövade på 2 - 3 så drev den bättre framåt men inte som den ska. / Battie |
|
| Byt olja i lådan. | |
|
Battie: Det var inga bra nyheter. Hydraultrycket och oljan ut från ventilhuset är det inget fel på om den driver som den ska på backen. Det finns en liten sannolikhet att det är nåt kärv i ventilhuset som får oljetrycket att fallera just till A kopplingen för framåtdrift men med tanke på att bilen gått 26000 mil kan jag på erfarenhetsbasis säga att den största sannolikheten är att A kopplingen är slut eller skadad. Om du vill bli ännu säkrare innan du kontaktar en verkstad för felsök kan du prova att dra ur elkontakten (vrid moturs) på lådan, starta och prova D läge. Om den så fortfarande slirar kan du utesluta elfel och det är då ännu säkrare fastställt att det verkligen är A kopplingen som är slut. Utbyteslåda eller renovering i så fall. molle |
|
|
Battie: sorry det var visst inte din bil som gått 26000 mil, jag blandade ihop milen med en annan bil i min powerpost :) molle |
|
|
Bilen ifråga har gått ca 24 000 mil, så det är nog samma fel där, att A kopplingen är slut tror du? ska pröva det där med Elkontakten också, fungerar det inte då så blir det utbyteslåda isåfall. |
|
|
Jag misstänker det, men låt höra om det är samma visa med kontakten bortagen molle |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.